10-02-2025, 11:11 AM
Vanatehnika lugu on alati põnevam rääkida läbi piltide. Mõnikord lugu koondubki pildi ümber. Alljärgnev foto on tehtud 09.05.1991 Pikaveres, kuhu Vahur ja tema poeg on just saabumas ning parkimiskohta sisse võtmas. Foto ise on saadud Lätist ning selle autoris ma päris kindel ei ole, mistõttu ei hakka seda siin välja kuulutama. Igatahes on lätlastel Eesti vanatehnikast märkimisväärn pildialbum.
Traditsioon korraldada mai alguses varuosapäevi on väga vana. 9. mail on oma tähendus - see nimelt oli kogu Nõukogude Liidus vaba päev, sõltumata nädalapäevast. Kui teised käisid paraadidel, siis vanatehnikakogukond tuli kokku Pikaverre ja kauples ajalooliste esemetega.
Kõiki pildil olevaid inimesi ma ei ole suutnud tuvastada, kuid kaks meest on nii kübelwageni kui Vahuri ja ka minu elus mänginud just vanatehnika vaatenurgast olulist rolli.
Mihkel Pakkassaar - auto esimese vasaku poritiiva kõrval. Suits käes, pintsak seljas, uhke habemepuhmas ja soni peas. Suure-Jaani mees, kes kogu NL aja elas vastupidiselt tolla aja suundumistele. Selleks ajaks oli talle kogunenud juba muljetavaldav kollektsioon Saksa tehnikat - mitu Mercedes-Benzi, BMW mootorrattaid ning Eesti ainus sõitev Schwimmwagen. Schwimmi pilte on siin teemas paaril korral varem näidatud. Tema autod olid üldiselt sõitvad ja ta osales ka sageli filmides. Alati abivalmis ning jagas ka infot teadaolevate varuosade kohta. Mihkli juhatusel sain ka mina oma esimese mootorratta - ca 1936. aasta paiku valmistatud Baueri, millel kikkstarteriga Sachs mootor. Selle ratta taastamine võttis mul aastakümneid ja originaalsust on vaja senini täiendada. Ühtteist tema autodest on veel Eestis alleski, kuid 90ndate algus ja terviseprobleemid viisid enamiku tema kogust Eestist minema. Pildi järgi pakuks, et üks vahetuskaubana saadud Mercedes-Benz seisab ka kübeli taga tee ääres.
Hans Kurg - Mihkli kõrval, ka pintsaku ja autojuhi mütsiga. Ülimalt abivalmis mees, kellelt saadud saeraami mootoriga sõitis meie pere kübelwagen aastaid. Hansul on endal ka olnud kübelwagen ning kuigi ta on juba aastaid manalamees, siis ilmub tema suurest majapidamisest ikka veel välja kübelwageni juppe. Rääkimata sellest, et Hansu käest on pärit meie NSU-Fiat 500.
Traditsioon korraldada mai alguses varuosapäevi on väga vana. 9. mail on oma tähendus - see nimelt oli kogu Nõukogude Liidus vaba päev, sõltumata nädalapäevast. Kui teised käisid paraadidel, siis vanatehnikakogukond tuli kokku Pikaverre ja kauples ajalooliste esemetega.
Kõiki pildil olevaid inimesi ma ei ole suutnud tuvastada, kuid kaks meest on nii kübelwageni kui Vahuri ja ka minu elus mänginud just vanatehnika vaatenurgast olulist rolli.
Mihkel Pakkassaar - auto esimese vasaku poritiiva kõrval. Suits käes, pintsak seljas, uhke habemepuhmas ja soni peas. Suure-Jaani mees, kes kogu NL aja elas vastupidiselt tolla aja suundumistele. Selleks ajaks oli talle kogunenud juba muljetavaldav kollektsioon Saksa tehnikat - mitu Mercedes-Benzi, BMW mootorrattaid ning Eesti ainus sõitev Schwimmwagen. Schwimmi pilte on siin teemas paaril korral varem näidatud. Tema autod olid üldiselt sõitvad ja ta osales ka sageli filmides. Alati abivalmis ning jagas ka infot teadaolevate varuosade kohta. Mihkli juhatusel sain ka mina oma esimese mootorratta - ca 1936. aasta paiku valmistatud Baueri, millel kikkstarteriga Sachs mootor. Selle ratta taastamine võttis mul aastakümneid ja originaalsust on vaja senini täiendada. Ühtteist tema autodest on veel Eestis alleski, kuid 90ndate algus ja terviseprobleemid viisid enamiku tema kogust Eestist minema. Pildi järgi pakuks, et üks vahetuskaubana saadud Mercedes-Benz seisab ka kübeli taga tee ääres.
Hans Kurg - Mihkli kõrval, ka pintsaku ja autojuhi mütsiga. Ülimalt abivalmis mees, kellelt saadud saeraami mootoriga sõitis meie pere kübelwagen aastaid. Hansul on endal ka olnud kübelwagen ning kuigi ta on juba aastaid manalamees, siis ilmub tema suurest majapidamisest ikka veel välja kübelwageni juppe. Rääkimata sellest, et Hansu käest on pärit meie NSU-Fiat 500.