17-02-2025, 21:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-02-2025, 21:57 PM ja muutjaks oli al101.)
(05-11-2024, 01:22 AM)spitfire Kirjutas: Juba 50-nendate lõpul muide projekteeriti mootorid, mis nõudsid 10W30 õli. Mida siis veel ei eksisteerinudki. 10W30 õli hakati tootma konkreetselt GM tellimusel. Need mootorid läksid peale nii sõiduautodele, kastikatele, bussidele kui kämperitele. Alati tasub ikkagi vaadata mida tootja nõuab, erandeid on.
Üks üldine tähelepanek kõvasti eespool olevatest postidest: näiteks (vedelam) 5W40, 10W40 ja (paksem)15W40 ei ole sama viskoossusega õlid võrrelduna omavahel samadel (ükskõik millistel) tempidel. Tegelik number on nähtav spetsifikatsioonil, mida on kahjuks võrdlemisi raske leida. See vahemik 40 markeeringul on päris lai 12,5 -16,3 aga jah, ilma spetsi uurimata, saab vihje esimesest numbrist.
Kõige olulisem ja väga rahustav teadmine on, et pea ükskõik milline õli täna poest võtta, on see ikkagi parem kui see millega ta omal ajal sõitis.
Õlide spekifikatsioone on väga kerge leida.
Trüki Googlisse täpne õlimudel ja data sheet ning saad teada, mis voolavusega ta on, kuid jälgi, et mõõtmisühikud oleksid õlidel samad, kui neid omavahel võrdled.
Näiteks õli 5W40, siis mõlemad numbrid peavad vastama kindlatele voolavusreeglitele, nad ei tohi sellest väljuda.
40 number lubab tõepoolest, mingi 12-16 voolavust 100 kraadi juures, mis on kenasti leitav õlitootja andmelehelt.
Sulle veel infoks, et esimene number 0W 5W või 10W ega ka 15W, ei mõjuta õli voolavust 100 kraadi juures, seal töötab juba teine number näiteks 40 ja see 40 töötab tegelikult juba 40 kraadi juures laias laastus.
Ehk siis, esimest numbrit ei pea kartma võid julgelt 0W õli kasutada, lihtsalt teine number on oluline, näiteks 0W40.
50-60ndate uunikumid ruulivad

