18-02-2025, 19:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2025, 20:33 PM ja muutjaks oli al101.)
Õlitule kustumine näitab vaid anduri juures õlirõhu saavutamist, kuid ei näita, kuidas õli on igale poole mootorisse jõudnud, samuti pole see andur täppis mõõteseade.
Meenutame siinkohal seda, et mootori suurim kulumine leiab aset külmkäivitusega, seetõttu on 0W kasutamine mõistlik.
0W ja 5W vahe on arvestatav ja mida külmem ilm on, seda suurem kasu on mootorile 0W õlist.
10W on juba puhta paks õli külmaga ja seda ei tohiks Eestis üldse kasutada talvel.
olenevalt täpsest õlimudelist näiteks 0W40 vs 5W40 õlid ja -10.
-10ga on 0W õli voolavus 400-800 CST 5W voolavus 800-1200 CST.
Vahe on täiesti arvestatav, et võiks mõjutada mootori ja olemasolul turbo eluiga.
Mootori kiiret kulumist ei juhtu ühegi õliga, kui just väga puusse ei pane valikul, kuid kõigi suuremate eksimuste tulemus avaldub pika peale, mitmesaja tuhande km peale ja olenevalt ka sellest, kuidas autot kasutad.
Kui sõidad rohkem lühikesi otsi ja tallad ka gaasi, siis on 0W vs 5W õlide vahe väga oluline.
Kui sõidad ainult maanteed, siis väga olulist vahet tõesti ei teki, kuna mootor on enamjaolt soe kogu aeg.
Laias laastus sõidavad kõik vähegi normaalsed õlid kõigis autodes, kuid vale õli kasutamise kahju, sünnib pika peale.
See on see põhimõte, et kõige tähtsam on õli olemasolu.
Üldiselt on õlidega selline lugu, et kui ostad kõrge klassi õli, võid seda üsna julgelt kasutada.
Näiteks API SP klassi õli.
Need on väga valitud mootorid, kus mõni õlilisand võib olla vastuoluline, reeglina kõrge klassi õli toimib kenasti, kuni oled arvestanud ka DPF filtriga, kui see autol on.
Loomulikult võid alati tootja nõuete järgi õli valida, mina seda ei tee.
Räägime siinkohal tänapäevastest õlidest, tänapäevaste lisanditega.
Veel selline huvitav asjaolu, et mida väiksem on teine number 0W40, 0W30 0W16 0W8, seda rohkem on selle õli sees tavaliselt kaitsvaid lisandeid, kuna õhem õlikile tuleb kaitsma saada.
Kui mõned ei soovi aru saada, mootoris mustuse lahti pesemisest ja selle võimalikest tagajärgdest, siis on see tema enda probleem.
Kui mõni ei saanud veel aru, siis ma pole kuskil väitnud, et selline asi alati juhtub, aga vanad mootorid, mis on sõitnud mingi tökati õliga ja üldse teadmata ajalugu, võivad seest väga jama täis olla, mis hea õli kasutamisel ei pruugi hästi lõppeda.
Üldiselt kehtib põhimõte, tee oma vana mootor puhtaks ja korda, siis sõidab seal sees suurepäraselt uus kvaliteetne hästi pesev õli.
See peseb mustuse lahti üldiselt süsteemist, tihendite ümbert ja kolvirõngaste vahelt, tulemus ei pruugi alati hea olla, selline mootor vajas muidugi nagunii remonti, millel selline probleem tekib, see on ka tõsi, lihtsalt ajas oleks siis küsimus.
Alati võib riskida kallates head õli vanasse mootorisse, mille ajalugu ei tea ja seisu, ka mina olen valmis seda vana mootoriga tegema.
Ma teeksin muidugi esimesed õlivahetused väga väikese vahega, et mustus välja lasta.
Meenutame siinkohal seda, et mootori suurim kulumine leiab aset külmkäivitusega, seetõttu on 0W kasutamine mõistlik.
0W ja 5W vahe on arvestatav ja mida külmem ilm on, seda suurem kasu on mootorile 0W õlist.
10W on juba puhta paks õli külmaga ja seda ei tohiks Eestis üldse kasutada talvel.
olenevalt täpsest õlimudelist näiteks 0W40 vs 5W40 õlid ja -10.
-10ga on 0W õli voolavus 400-800 CST 5W voolavus 800-1200 CST.
Vahe on täiesti arvestatav, et võiks mõjutada mootori ja olemasolul turbo eluiga.
Mootori kiiret kulumist ei juhtu ühegi õliga, kui just väga puusse ei pane valikul, kuid kõigi suuremate eksimuste tulemus avaldub pika peale, mitmesaja tuhande km peale ja olenevalt ka sellest, kuidas autot kasutad.
Kui sõidad rohkem lühikesi otsi ja tallad ka gaasi, siis on 0W vs 5W õlide vahe väga oluline.
Kui sõidad ainult maanteed, siis väga olulist vahet tõesti ei teki, kuna mootor on enamjaolt soe kogu aeg.
Laias laastus sõidavad kõik vähegi normaalsed õlid kõigis autodes, kuid vale õli kasutamise kahju, sünnib pika peale.
See on see põhimõte, et kõige tähtsam on õli olemasolu.
Üldiselt on õlidega selline lugu, et kui ostad kõrge klassi õli, võid seda üsna julgelt kasutada.
Näiteks API SP klassi õli.
Need on väga valitud mootorid, kus mõni õlilisand võib olla vastuoluline, reeglina kõrge klassi õli toimib kenasti, kuni oled arvestanud ka DPF filtriga, kui see autol on.
Loomulikult võid alati tootja nõuete järgi õli valida, mina seda ei tee.
Räägime siinkohal tänapäevastest õlidest, tänapäevaste lisanditega.
Veel selline huvitav asjaolu, et mida väiksem on teine number 0W40, 0W30 0W16 0W8, seda rohkem on selle õli sees tavaliselt kaitsvaid lisandeid, kuna õhem õlikile tuleb kaitsma saada.
Kui mõned ei soovi aru saada, mootoris mustuse lahti pesemisest ja selle võimalikest tagajärgdest, siis on see tema enda probleem.
Kui mõni ei saanud veel aru, siis ma pole kuskil väitnud, et selline asi alati juhtub, aga vanad mootorid, mis on sõitnud mingi tökati õliga ja üldse teadmata ajalugu, võivad seest väga jama täis olla, mis hea õli kasutamisel ei pruugi hästi lõppeda.
Üldiselt kehtib põhimõte, tee oma vana mootor puhtaks ja korda, siis sõidab seal sees suurepäraselt uus kvaliteetne hästi pesev õli.
See peseb mustuse lahti üldiselt süsteemist, tihendite ümbert ja kolvirõngaste vahelt, tulemus ei pruugi alati hea olla, selline mootor vajas muidugi nagunii remonti, millel selline probleem tekib, see on ka tõsi, lihtsalt ajas oleks siis küsimus.
Alati võib riskida kallates head õli vanasse mootorisse, mille ajalugu ei tea ja seisu, ka mina olen valmis seda vana mootoriga tegema.
Ma teeksin muidugi esimesed õlivahetused väga väikese vahega, et mustus välja lasta.
50-60ndate uunikumid ruulivad

