19-02-2025, 00:55 AM
(17-02-2025, 21:56 PM)al101 Kirjutas:(05-11-2024, 01:22 AM)spitfire Kirjutas: Juba 50-nendate lõpul muide projekteeriti mootorid, mis nõudsid 10W30 õli. Mida siis veel ei eksisteerinudki. 10W30 õli hakati tootma konkreetselt GM tellimusel. Need mootorid läksid peale nii sõiduautodele, kastikatele, bussidele kui kämperitele. Alati tasub ikkagi vaadata mida tootja nõuab, erandeid on.
Üks üldine tähelepanek kõvasti eespool olevatest postidest: näiteks (vedelam) 5W40, 10W40 ja (paksem)15W40 ei ole sama viskoossusega õlid võrrelduna omavahel samadel (ükskõik millistel) tempidel. Tegelik number on nähtav spetsifikatsioonil, mida on kahjuks võrdlemisi raske leida. See vahemik 40 markeeringul on päris lai 12,5 -16,3 aga jah, ilma spetsi uurimata, saab vihje esimesest numbrist.
Kõige olulisem ja väga rahustav teadmine on, et pea ükskõik milline õli täna poest võtta, on see ikkagi parem kui see millega ta omal ajal sõitis.
Ehk siis, esimest numbrit ei pea kartma võid julgelt 0W õli kasutada, lihtsalt teine number on oluline, näiteks 0W40.
See tarkusetera jäi enne tähelepanuta. See on nüüd just nimelt see koht kus asjad päris nii ei ole. Persoon, kes on õlivalikul juba siia postitusse jõudnud, tahab kindlasti oma suksule parimat/sobivaimat.
Selguse huvides siis uuesti: 0w40, 5w40, 10w40, 15w40, 20w40 ja 40w ei ole (ka kuumalt) ükski sama viskoossusega. Jah, nad langevad samasse w40 VAHEMIKKU, (mis on pehmelt öeldes väga lai vahemik), aga on siiski erineva voolavusega. Kui mootori tootja on selle esimese parameetri määranud siis ikka põhjusega, ja usu mind ta oli teadlik, et külmkäivitusel on vedelam oli parem, aga see on ainult väike osa suurest pildist.