23-02-2025, 10:31 AM
Sügishooldusel avastasin, et akus lüüdi tase madal. Üldse oli juba jälle viletsalt hakanud käima vedama. Aku ise 25Ah nimega firma toode, 5 suve vana, talvitub jahedas ja pimedas paari hoolduslaadimisega. Eelmised akud samuti sama vähe vastu pidanud meenus. Mootor mingi B&S 14,7 hP.
Pärast 20 aastat sellise jama talumist viitsisin käe voltmeetri järgi sirutada. Pöördes mootoriga näitas aku peal 15,6V
Esimene tööhüpotees oli selge - pingeregulaator on omadega läbi. Hakkasin seda otsima, no ei leia kuidagi. Netist piltidel kus ta peaks olema, olid ainult tühjad kinnituskohad ja 2 kontaktiga pistik:
Mootori poolel paistis enne pistikut juhtmes mingi jämedam junn. Isolatsiooni maha kooritud, meenutasid selle välised tunnused elektroonikakomponenti nimega diood.
Teine tööhüpotees - sunnikud on pingeregu kokku hoidnud ja genekast tuleva vahelduva läbi poolperioodalaldi aku peale kütnud. Küll ta garantiiaja ära talub ja neil oli õigus - talub.
Ma ei tahaks masinat mõõtmiseks talvekorterist välja käima ajada, katsuks esialgu arvutit toksides hakkama saada kellegi sellel teemal teadlikuma hea inimese abiga. Aga puudu oleva tüki tahaks valmis ära tellida.
Küsimused: kas mootorist tuleb laadimiseks vahelduvvool? Kui dioodi ellimineerin (lihtsam on sild peale joota), soetan (nt sarnase: viide) pingeregulaatori, saadan väljundi õigest juhtmest parda poole, siis saan asja normaalselt toimima? 3 juhtmega regulaatorid sisaldavad täisperioodalaldit ja 2 juhtmega lihtsalt pingeregulaatorid?
Tänud ette.
Pärast 20 aastat sellise jama talumist viitsisin käe voltmeetri järgi sirutada. Pöördes mootoriga näitas aku peal 15,6V
Esimene tööhüpotees oli selge - pingeregulaator on omadega läbi. Hakkasin seda otsima, no ei leia kuidagi. Netist piltidel kus ta peaks olema, olid ainult tühjad kinnituskohad ja 2 kontaktiga pistik:
Mootori poolel paistis enne pistikut juhtmes mingi jämedam junn. Isolatsiooni maha kooritud, meenutasid selle välised tunnused elektroonikakomponenti nimega diood.
Teine tööhüpotees - sunnikud on pingeregu kokku hoidnud ja genekast tuleva vahelduva läbi poolperioodalaldi aku peale kütnud. Küll ta garantiiaja ära talub ja neil oli õigus - talub.
Ma ei tahaks masinat mõõtmiseks talvekorterist välja käima ajada, katsuks esialgu arvutit toksides hakkama saada kellegi sellel teemal teadlikuma hea inimese abiga. Aga puudu oleva tüki tahaks valmis ära tellida.
Küsimused: kas mootorist tuleb laadimiseks vahelduvvool? Kui dioodi ellimineerin (lihtsam on sild peale joota), soetan (nt sarnase: viide) pingeregulaatori, saadan väljundi õigest juhtmest parda poole, siis saan asja normaalselt toimima? 3 juhtmega regulaatorid sisaldavad täisperioodalaldit ja 2 juhtmega lihtsalt pingeregulaatorid?
Tänud ette.