12-03-2025, 07:28 AM
(11-03-2025, 22:17 PM)estiko12 Kirjutas:(11-03-2025, 21:59 PM)Laurimetall Kirjutas: ... Või on pigem muu kraam nii vastupidav, et kannatab mitu mootorit läbi ajada?
Enda kogemusest võin öelda, kui remontisin ühte 40 mootorit, mootori õli võiks tihedamini vahetada ning hoida mootorit kuivana(lekkete remont/likvideerimine).
Õhkjahutus mootori isepära õhk+õli jahutab mootorit. Emma kumma puudulikus tekkitab kahju mootorile.
...
Siin see uba on: õhkjahutusega mootori kolvigrupp on väiksema tugevusvaruga, kui vedelikjahutusega mootori oma. Ennekõik silinderhülss, mis vähimagi saastumise korral üle kuumeneb. Kui lisada siia juurde veel asjatundmatud kasutajad ja tõsiasi, et T-40 polnud ka nõukaajal "päris" traktor, vaid pigem mingi abimasin vähemoluliste asjade kuidagi äraajamiseks, siis polegi imestada. Neid lapiti juba nõukaajal.
Arvestades meil levivat mootori "kappremontimise" maaniat saastvaruosadega, millele paneb vääritu punkti traktori lausaline üleplätserdamine värske värvilaadse tootega, siis polegi halb maine ime.
Täpselt sama halvas maines on ka Deutzi õhkjahutusega mootorid - kasutajate rumalus/hoolimatus rikub mootorid.