Lotus Esprit, X180 (SE-HW)
#46

Tundub, et kõigil pakkujatel on samaaegselt õigus. Käesoleva lati suhtes selgub täpne tõde siis, kui see on avatud. Minu vanemal Esprit S3 on identne roolilatt, kuid teistkätt rooli jaoks. Kui auto ostsin, siis rool oli keeramisel raske ja poos. Kohe nii, et ei saanudki enam aru, kas ja kui suur on seejuures roolilõtk. Välisel vaatlusel ja testimisel liikusid sisemised rooliotsad lati sees mugavalt üles alla - puksid kulunud. Pärast lahtivõtmist selgus ka tõsiasi, et hammaslatt ja tigu olid oluliselt kulunud. Hammaslatt keskel enam, äärtes vähem. Korpuses oli auk, kust ilmselt oli vett sisse pääsenud. Kas see latt ka kinnituspukside sees loksus - ei mäleta. Kogu pilti arvestades väga võimalik, et nii oli. Selle lati saatsin sirge seljaga Lotusesse taastamisele, sest kogu mäng oli pehme mis pehme. Taastamisega on nii, et Lotus soovib alati kogu latti saada täiskomplektsena. Ma ei tea miks nii on, aga lahti harutatud latte ja puuduvate osadega latte võtavad nad taastamisse täiendava tasu eest. Kokkuvõttes jäi tööraha alla 100 euro + varuosad. Selle eest siis aurupesu korpusele, vana värv maha, defekteerimine, keevitamine, varustamine uute osadega, korralik uus värv peale, pakendamine, vanad kulunud osad kenasti pestud ja kaasa pakendatud.

Kui natukene erialafoorumeid uurisin, siis seal alustatakse Esprit roolilati teemat järgnevalt (kaudne tõlge inglise keelest): Esprit puhul on roolilõtk tüüpprobleemiks. Enamasti avaldub see rooli kergel liigutamisel kahe sõrmega üsna suures ulatuses nii, et esirattad ei liigu üldse (täpselt see, mis on nüüd käesoleval autol), kuid mitte alati. Probleeme on mitu. Esiteks roolilatti kinni hoidvad klambrid kipuvad lahti jooksma, puksid annavad järgi ja latt hakkab raami suhtes liikuma (nagu ksf Spitfire võimalusena märkis). Teiseks, rooli kardaanliigendid on kulumisele väga vastuvõtlikud. Käe vahel lõtku ei ole tunda. Kui aga rooli keerata, siis liigenditele hakkavad tekkima muuhulgas teljesuunalised jõud ning tekib liikumine nuutides, mis ühendavad kahte liigendit omavahel. Ühenduspolt on väljalõikega, mis võib samuti kuluda ja selle tulemusena hakkab üks liigend teise suhtes sisse-välja liikuma. Kolmandaks on suur kuluja rooli hammaslatt koos teoga ning see kipub tööpiirkonnas kiirelt kuluma (nagu ksf Marko võimalusena märkis). Lotus Esprit ilma roolivõimendita roolilatt pärineb Ford Fiesta MkII / Capri alt, seda on küll sisendnuudi osas modifitseeritud, kuid see ei muuda seda piisavalt tugevaks Esprit' 215-laiusega esirehvide jaoks (minu Esprit S3 on ees 195, Esprit HW aga 235). On äärmiselt tähtis meeles pidada, et Esprit'd juhtides tuleks hakata rattaid pöörama siis, kui auto juba liigub.

Ka ksf Võsa kommentaarid antud teemas on igati korrektsed. Latil on tõepoolest teo vastasküljel tugikauss. Selle reguleerimise võimalustest (juba puhtast huvist) pean lugema auto remondimanuaalist. Võimalik, et seal on asja täpsemalt käsitletud. Rohkem tüüpvigu (nagu sisemiste-välimiste rooliotste probleemid, roolivõlli alumise laagri kiire kulumine) erialafoorumites tähele ei pannud. Mis on aga huvitav on see, et Esprit S3 teemas tõin välja, et roolilati ülekande korpuses oli auk, kust igasugust š.tta sisse võib pääseda. Auk on siis lati korpuses ja umbes-täpselt seal, kus pesitseb alumine laager. Meeldetuletuseks fotod S3 teemast:
[Pilt: attachment.php?thumbnail=102931]
[Pilt: attachment.php?thumbnail=102932]

Mina arvasin, et see auk on sinna ise tekkinud korrosiooni tulemusena. Kui latt taastamisest tuli, oli see auk kenasti kinni keevitatud. Nüüd uuema Esprit roolilatti uurides, on täpselt samasugune auk enam-vähem sama koha peal taas olemas. Siinkohal on aga latt ilusti puhas, värvi all ja igasugused korrosiooni märgid puuduvad. Ka on auk olulisemalt tööstuslikuma väljanägemisega kui vanemal autol. Nii palju kui foorumeid kamminud olen, siis sellist auku kuskil ei mainita. Ja nüüd on ka selge, et Lotus need lati taastamisel ka ise kinni paneb. Kui mul tekib aeg ja võimalus, siis püüan selgeks teha selle ava võimaliku olemuse või vajaduse. Kahtlen, et see tulemust annab. Ei saa ju see auk seal tootmisest olla?

Kuna ma olen hetkel kodust eemal ja täpset infomaterjali teile oma latist pakkuda ei saa, siis varastasin mõningad tagasihoidlikud fotod käesoleva lati sisust netiavarustest. Kvaliteet on kehva, kuid targematele kommenteerimiseks peaks piisav olema.
   
   
   
   

Mis puudutab konkreetset selle teema auto roolilatti, siis kuigi see on väga-väga võimalik ning on ka eelpool toodud tüüpprobleem, siis hetkel välistaksin kõige enam defekti, kus roolilatt liigub kinnitustes auto raami suhtes. Leidsin telefonist foto (allpool), kus olin puksid latilt eemaldanud ning suurendasin seda. Vähemalt lati peal selles kohal hõõrdumise märgid puuduvad. Ju siis on puksid ajas hästi vastu pidanud. Kui autot on hoiustatud heades tingimustes ja kilometraaž on väike, siis pole ju iseenesest võimatu? Suurendades on nähtav ka "müstiline" auk korpuses. Küll rokka täis ja mitte selgepiiriline - sellepärast tõmbasin punase ruudu ümber.
   

Kokkuvõttes olen väga tänulik kõigile kommenteerijatele. Selline avalik ja avatud arutelu on minu jaoks kogemused, mida mujalt ei saa.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 11-08-2024, 21:41 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 14-08-2024, 20:03 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Aspelund - 15-08-2024, 10:53 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 15-08-2024, 15:20 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: twist - 16-08-2024, 11:51 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 21-08-2024, 11:02 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 21-08-2024, 15:43 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 21-08-2024, 21:56 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 22-08-2024, 12:48 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 22-08-2024, 22:09 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 23-08-2024, 10:04 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: andresp - 24-08-2024, 12:04 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 05-10-2024, 23:50 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: v6sa - 06-10-2024, 08:21 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 06-10-2024, 11:08 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Maamees - 07-10-2024, 05:47 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 11-11-2024, 10:16 AM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Fox - 11-11-2024, 15:07 PM
RE: Stevens'i Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 11-11-2024, 22:44 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 20-12-2024, 01:01 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 20-12-2024, 22:55 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: reimsr - 29-12-2024, 17:05 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 29-12-2024, 17:42 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 02-02-2025, 00:52 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: dzeiaar - 31-12-2024, 01:39 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 08-01-2025, 21:06 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: vootele - 04-01-2025, 23:12 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 04-01-2025, 23:26 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 04-01-2025, 23:34 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 04-01-2025, 23:52 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: twist - 09-01-2025, 11:23 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 09-01-2025, 12:27 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: twist - 09-01-2025, 13:06 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: siimik - 10-01-2025, 12:55 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Maamees - 02-02-2025, 10:16 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: reimsr - 02-02-2025, 19:03 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 12-02-2025, 01:10 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: ennww - 12-02-2025, 19:16 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 13-02-2025, 01:19 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 16-03-2025, 00:04 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 16-03-2025, 01:26 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 16-03-2025, 01:55 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: v6sa - 16-03-2025, 10:08 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 16-03-2025, 15:40 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 16-03-2025, 15:07 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 18-03-2025, 00:24 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 19-03-2025, 16:06 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 20-03-2025, 22:43 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: olli - 21-03-2025, 11:47 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 21-03-2025, 22:58 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: v6sa - 22-03-2025, 08:38 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: klemm - 22-03-2025, 09:24 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: tõnn - 22-03-2025, 10:23 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Janka - 22-03-2025, 13:23 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 22-03-2025, 23:08 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Heigok - 23-03-2025, 09:51 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: hobiautod - 23-03-2025, 09:57 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Heigok - 24-03-2025, 17:25 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: siimik - 23-03-2025, 20:07 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: zazik - 23-03-2025, 20:53 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Lauri_L - 25-03-2025, 00:18 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: ryan - 25-03-2025, 22:43 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Walter - 26-03-2025, 10:28 AM
[poolita] KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4) - Autor: Lauri_L - 23-05-2025, 13:06 PM
RE: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4) - Autor: 13piisab - 23-05-2025, 14:47 PM
RE: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4) - Autor: Lauri_L - 23-05-2025, 15:16 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 23-05-2025, 23:49 PM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Marko - 24-05-2025, 00:01 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: Aspelund - 24-05-2025, 09:47 AM
RE: Lotus Esprit, X180 (SE-HW) - Autor: spitfire - 24-05-2025, 17:03 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne