21-04-2025, 23:01 PM
(21-04-2025, 13:19 PM)honkomees Kirjutas:(21-04-2025, 10:33 AM)13piisab Kirjutas: Ma ei hakka Sterni mosu-teemat teemavälisega killustama - seega küsin siin: mis mõte on viidatud video kepsude venitamisel? Kepsu roll on ju surumisjõu ülekandmine ehk siis vastupidine sellele, mida millegipärast testitatkse.Videos (umbes 0.45-0.50) väideti ju, et kepsud ei tööta mitte ainult surumisele vaid ka venitusele ja väga suurtel pööretel purunevad kepsud inertsist tekkinud venitusest. Kas see väide ka tõene on, ei oska öelda!
edit: vastus on äkki "klikkide korjamine", mida ma küsimust küsides lahkelt toetan?
Reeglina on tänapäevastel automootoritel silindreid enam kui üks. Sellest ka tõik, et ühe silindri töötakti ajal on mõni teine silinder sisselaskefaasis ja tema keps kannatab sel hetkel venituskoormuse all. Mida tugevam on rõhk tööd tegevas silindris, seda suurem on ka venituskoormus sisselaskefaasis olevas silindris asuvale kepsule.