22-04-2025, 11:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-04-2025, 11:57 AM ja muutjaks oli 13piisab.)
Tegelikult ei määra venitavat jõudu siiski mitte teise silindri töötakti jõud ("rõhk") vaid nurkkiirendus. Ruutsõltuvus: on pöördeid 2 korda rohkem, on jõud 4 korda suurem.
Lasin juturobotil arvutada (allpool) ja andis täitsa usutava lahenduse, kuigi esialgu jättis kepsu massi arvesse võtmata. Kepsupoltide poolt vaadates "ripub" aga lisaks kolvile ka keps. All on juba parandatud versioon ehk kolb + "osa kepsust" (AI kippus ikka targutama ja ei kaasanud koostu tervet kepsu. Olen targem ja annan järele
).
Arusaamaks: tõmbejõu puhul taandub kolb+keps sisuliselt punktmassiks, mis on võntvõlli kepsusaale all.
Ehk siis survejõud keskmiselt väiksesel (kolb 80mm) vabalthingaval sisepõlemismootoril on suurusjärgus 40kN ja turbomootoril suurusjärgus 60kN. Ning tõmbejõud 7k rpm puhul ca 20kN ehk survest 2..3 korda väiksem. Samas nagu Allan tabavalt viitas, siis tõmbe-ahela nõrgim lüli on ju kepsupolt, mille ristlõikepindala on muust palju väiksem. Surve puhul on nõrgim lüli aga keps ise.
Lasin juturobotil arvutada (allpool) ja andis täitsa usutava lahenduse, kuigi esialgu jättis kepsu massi arvesse võtmata. Kepsupoltide poolt vaadates "ripub" aga lisaks kolvile ka keps. All on juba parandatud versioon ehk kolb + "osa kepsust" (AI kippus ikka targutama ja ei kaasanud koostu tervet kepsu. Olen targem ja annan järele

Arusaamaks: tõmbejõu puhul taandub kolb+keps sisuliselt punktmassiks, mis on võntvõlli kepsusaale all.
Ehk siis survejõud keskmiselt väiksesel (kolb 80mm) vabalthingaval sisepõlemismootoril on suurusjärgus 40kN ja turbomootoril suurusjärgus 60kN. Ning tõmbejõud 7k rpm puhul ca 20kN ehk survest 2..3 korda väiksem. Samas nagu Allan tabavalt viitas, siis tõmbe-ahela nõrgim lüli on ju kepsupolt, mille ristlõikepindala on muust palju väiksem. Surve puhul on nõrgim lüli aga keps ise.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"