26-04-2025, 11:48 AM
Suur tänu kõigile kommentaaride eest.
Osade mootorite puhul on hammasrihma vahetus nagu kondoomi kasutamine - võtad kiirelt pakist välja, venitad peale ning pingutad ära. Töö saab ruttu tehtud ning tulemus on just see mida vajasid.
Teiste mootorite puhul aga pead arvestama mitme muutujaga. Kui ei arvesta, siis remondiarve on julgelt viiekohaline. Muutujateks nt rihma venivus (erinevad rihmad, tootjad ja otstarve), materjali paksus (tootjati erinev, muudab rihma massi), rihma mass (mis muudab rihma tekitatavat vibratsiooni sagedust), hamba kuju (ühel mootoril võivad olla erineva hamba kujuga rihmad ja rihmarattad), hamba sügavus (tootjate lõikes kõigub), pinguti tüüp (automaatne, poolautomaatne, manuaalne). Arvestada tuleb ka kui suures ulatuses puutub rihm kokku rihmaratta pinnaga. Kui on väiksem kokkupuutepind, siis lõdva rihmaga suurem võimalus et viskab hamba üle. Ja kokkuvõttes ongi nii, et mõnikord tuleb kasutada usaldusväärsemaid mõõteriistu ning ise arvesse võtta kõike eelnevat.
Sellisest on kindlasti abi ja selle hinnaga tasub osta. Keerulisemates olukordades pigem tulemuse kontrollimiseks, mitte lõplikuks reguleerimiseks.
Väga super! Gates'i oma on seade, mida konkreetse mootori tootja tungivalt kasutada soovitab. Kas konkreetsel seadmel on andur kaabli otsas või painutatava "varre" otsas? Esimene oleks ligipääsu õigele mõõtekohale arvestades parem.
Ma olen nüüd igati loll kuubis ning amatöör ruudus (täiesti ilma irooniata), sest ei suuda aru saada, mida on mõeldud referentspunktide all. Mulle on teada nõutav rihma vibratsiooni sagedus (piirkond 100Hz +/-), väntvõlli asend kraadides TDC suhtes kus peab mõõtmist teostama, füüsiline mõõtekoht, ümbritseva keskkonna temperatuur, rihma asend ja ettevalmistus kordusmõõtmiseks. Saab ka rihma kaalu meetri kohta ära mõõta, kui mõõteriist seda arvestab või kaasas olev mõõtetabel seda aparaadi seadistamiseks vajama peaks. Kogemused kahjuks sellise seadmega töötamisel puuduvad ning püüan tugineda andmetele, mida tean või millele on mootori tootja poolt viidatud. Kui mingi info veel vaja on, siis ehk ksf M.R. viitab. Oleksin selle üle väga tänulik. Siis saan uurida kogu vajaliku info. Pole mõtet hobusele selga istuda, kui sadulat veel ei ole.
Lugupidamisega,
Lauri
Osade mootorite puhul on hammasrihma vahetus nagu kondoomi kasutamine - võtad kiirelt pakist välja, venitad peale ning pingutad ära. Töö saab ruttu tehtud ning tulemus on just see mida vajasid.
Teiste mootorite puhul aga pead arvestama mitme muutujaga. Kui ei arvesta, siis remondiarve on julgelt viiekohaline. Muutujateks nt rihma venivus (erinevad rihmad, tootjad ja otstarve), materjali paksus (tootjati erinev, muudab rihma massi), rihma mass (mis muudab rihma tekitatavat vibratsiooni sagedust), hamba kuju (ühel mootoril võivad olla erineva hamba kujuga rihmad ja rihmarattad), hamba sügavus (tootjate lõikes kõigub), pinguti tüüp (automaatne, poolautomaatne, manuaalne). Arvestada tuleb ka kui suures ulatuses puutub rihm kokku rihmaratta pinnaga. Kui on väiksem kokkupuutepind, siis lõdva rihmaga suurem võimalus et viskab hamba üle. Ja kokkuvõttes ongi nii, et mõnikord tuleb kasutada usaldusväärsemaid mõõteriistu ning ise arvesse võtta kõike eelnevat.
(26-04-2025, 06:38 AM)hobiautod Kirjutas: Ķas sellest jubinast pole abi pingsuse mõõtmiseks?
https://www.antehnika.ee/toode/991/hamma...nge-moodik
Sellisest on kindlasti abi ja selle hinnaga tasub osta. Keerulisemates olukordades pigem tulemuse kontrollimiseks, mitte lõplikuks reguleerimiseks.
(26-04-2025, 06:55 AM)M.R. Kirjutas: "Sonic tension meter" Gatesi oma on olemas. Kas on teada referentspunktid?
Väga super! Gates'i oma on seade, mida konkreetse mootori tootja tungivalt kasutada soovitab. Kas konkreetsel seadmel on andur kaabli otsas või painutatava "varre" otsas? Esimene oleks ligipääsu õigele mõõtekohale arvestades parem.
Ma olen nüüd igati loll kuubis ning amatöör ruudus (täiesti ilma irooniata), sest ei suuda aru saada, mida on mõeldud referentspunktide all. Mulle on teada nõutav rihma vibratsiooni sagedus (piirkond 100Hz +/-), väntvõlli asend kraadides TDC suhtes kus peab mõõtmist teostama, füüsiline mõõtekoht, ümbritseva keskkonna temperatuur, rihma asend ja ettevalmistus kordusmõõtmiseks. Saab ka rihma kaalu meetri kohta ära mõõta, kui mõõteriist seda arvestab või kaasas olev mõõtetabel seda aparaadi seadistamiseks vajama peaks. Kogemused kahjuks sellise seadmega töötamisel puuduvad ning püüan tugineda andmetele, mida tean või millele on mootori tootja poolt viidatud. Kui mingi info veel vaja on, siis ehk ksf M.R. viitab. Oleksin selle üle väga tänulik. Siis saan uurida kogu vajaliku info. Pole mõtet hobusele selga istuda, kui sadulat veel ei ole.
Lugupidamisega,
Lauri