01-05-2025, 22:16 PM
Kuna aeg on siiski suhteliselt armutu ja hoiupind on renditud mai lõpuni, siis oli vaja alustada projektiga. Lisaks on Retrobest ka tulekul, ning suures pildis tahaks suvel siiski ringi lehvida selle õgardiga. Mis tähendas talvekorterist välja ajamist, tõstukile nikerdamist ning nimekirja tegemist.
![[Pilt: t760_IMG_1009.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1009.jpg)
Kõige lihtsam oli alustada elementaarsest, mis oli kirjas ülevaatusepaberil, ehk siis:
1. Puuduv käsipidur
2. Roolilatt lekib
3. Ääretule kate puudu
4. Kojamehed ei tööta
5. Kirjas polnud, aga mainis, et keretööd peaks siiski olema paremini teostatud. Ning ka väljalaskesüsteem võiks olla korrektsem.
Kuna kõige lihtsam tundus esimese hooga kojameeste tagaotsimine, siis sellega sai ka alustatud. Protsessist pilte paraku ei teinud, aga pika toimetamise kokkuvõte:
Nimelt toimis klaasipesu, kuid kojamehed ei näidanud üles mingit elu. Sai võetud maha mehhanism ning katsetatud laua peal, kuid ei näidanud üles elumärke. Doonoriga sai tehtud sama ning tulemus ka sama, pole elumärke.
Kui mootor sai küljest ära võetud, oli mootoritel mõlematel elu sees. Siis polnud teha muud, kui WD-40 kasutusele võtta ning kõik üle ujutada. Lõpuks sai kõik kokku komplekteeritud parimatest juppidest, kehvemad kõrvale pandud ning autole külge. Ja noh, ikka ei toiminud. Lõpuks lahendas probleemi kojameeste kangi vahetus, mis oleks olnud ilmselge, kui kohe alguses oleks kahte autot võrrelnud. Aga mis seal ikka, sai vähemalt puhastatud, määritud ja parim toimiv süsteem kokku pandud.
Järgmine probleem, mis oli plaanis lahendada, oli puuduolev käsipidur. Ning ausalt öeldes ei jõudnud mina selguseni, kuidas seda peaks üldse auto all toimetama.
![[Pilt: t760_IMG_1010.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1010.jpg)
Selle käigus sai ka avastada, et kaks puksi, millega sild kere küljes püsib, olid puruks. Ning üks kohe minemas.
![[Pilt: t760_IMG_1012.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1012.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1011.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1011.jpg)
Ning siis sai avastatud, et need puksid maksavad kuskil 100+€, pluss saatmine ja siis saab ka neid liiga kaua oodata. Jäi ootele.
Järgmise asjana maha võetud roolilatt
![[Pilt: t760_IMG_1019.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1019.jpg)
Pärast kerget googeldamist jõudsin järeldusele, et lekke allikas tüüpiline:
![[Pilt: t760_IMG_1036.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1036.jpg)
See tihend käib siia:
![[Pilt: t760_IMG_1020.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1020.jpg)
Nimelt jookseb lati ülemine ots mootori ja summuti vahelt nii lähedalt mööda, et aja jooksul temperatuur tapab ta ära. Õnneks on teatud kaubanduses saada, mõõtudeks 22-30-4, ning kokkupandult on selline:
![[Pilt: t760_IMG_1037.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1037.jpg)
Selle käigus sai muidugi avastada seda, et sisemised rooliotsad on võrdsed keedetud nuudliga ning lati enda puksid ka maru pehmed. Olgu, jääb ootele.
Siis sai lahendatud punkt number 3.
![[Pilt: t760_IMG_1022.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1022.jpg)
Küll ajutiselt teibiga, aga saab kinni keevitatud. Kuna see suunatulena ei toiminud ning ees parktuled olemas, siis ei hakka keegi neid igatsema ka.
Lisaks sai avastatud neid asju veel, mis vajavad tähelepanu. Pimeda poolt keevitatud summuti, amordid firmalt "Gabriel", arvutiventilaator kliimale pandud, viimaseid tunde elav esimene rattalaager ning sada muud asja veel. Sai mõeldud, sai vaagitud ning lõpuks tehtud nii:
![[Pilt: t760_IMG_1027.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1027.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1028.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1028.jpg)
Teema ühes postituses sai mainitud, et kui mõistlike kuludega saaks seda autot üleval pidada. Ning vastus on konkreetne: ei. Kui just ei ole doonorit. Ehk siis, võtmetele kuuma anda ning:
![[Pilt: t760_IMG_1038.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1038.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1108.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1108.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1109.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1109.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1110.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1110.jpg)
Olgugi, et kere on täiesti lootusetu, on kõik muu säilinud. Lisaks on näha, et antud auto on saanud ikkagi korralikku hooldust mingil hetkel, mis aitab ainult kaasa. Ning sai autoga kaasa ka OE varuosi, mida saab kasutada.
Suures pildis siis: Minul tagasilla tala pihta saanud, doonoril sirge. Pidurikettad paremad. Sadulatel kaitsekummid katki, kuid liiguvad ning uute komplekt olemas. Käsipiduri mehhanism toimib. Esimeste õõtsade puksid kehvemad, kuid need mul paremad. Poolteljekardaanid paremad jne. Ning muidugi, kere külge minevad puksid ideaalsed.
Roolilatil sisemised otsad korralikud ja kaitsekummid terved, mul üks puruks. Latil lisaks ka enda puksid korralikumad, kuna latt pole selliselt lekkinud, ehk sealt juba kasu.
Esisillatala sirge, mis mul jälle pihta saanud. Vahetatud šarniire ning silda määritud ka niplitest. Sachs Boge amordid, rattalaagrid vaiksed ja tihedad, sillas lõtke pole. Kettad roostes, aga paksud, kannatavad treimist.
Mootori-kasti koosluse sain käima enne maha võtmist ning käib ilusti. Doonor EU mudel, ehk ilma katalüsaatorite ja lambdadeta. See süsteem läheb kasutusse. Lisaks summuti ise korralikum kohati, saab komplekti kokku. Saab kasutada andureid ja pihusteid. Kast vahetas ka ilusti.
Ehk jah. Tundub küll võib-olla suhteliselt roti moodi käitumine, aga plaanis on kasutada ära kõike, mis võimalik, et masin saada võimalikult kiiresti tagasi teele. Parematest paladest hetkel laduda kokku auto ning kehvemad teha uuesti paremateks paladeks. Tahaks katsetada, lasta treida uued puksid või tellida polüpukside komplekt, mootoriga minna üle tänapäevasematele pihustitele, süütepoolidele ja tänapäevasele juhtajule. Mõttes ka minna ZF-6HP kastile, kuna 8HP liiga kallis veel. Ja noh, juhtmega gaas ja kõik muu mudru. Kõigeks selleks on doonorlus ja juppide kogumine nagu mõistlik. Tahaks siiski mõistlikult tarbitavat suveautot, millega julgeks siiski uuesti Euroopa ringil ära käia.
Aga vaatame, mis aeg toob.
![[Pilt: t760_IMG_1009.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1009.jpg)
Kõige lihtsam oli alustada elementaarsest, mis oli kirjas ülevaatusepaberil, ehk siis:
1. Puuduv käsipidur
2. Roolilatt lekib
3. Ääretule kate puudu
4. Kojamehed ei tööta
5. Kirjas polnud, aga mainis, et keretööd peaks siiski olema paremini teostatud. Ning ka väljalaskesüsteem võiks olla korrektsem.
Kuna kõige lihtsam tundus esimese hooga kojameeste tagaotsimine, siis sellega sai ka alustatud. Protsessist pilte paraku ei teinud, aga pika toimetamise kokkuvõte:
Nimelt toimis klaasipesu, kuid kojamehed ei näidanud üles mingit elu. Sai võetud maha mehhanism ning katsetatud laua peal, kuid ei näidanud üles elumärke. Doonoriga sai tehtud sama ning tulemus ka sama, pole elumärke.
Kui mootor sai küljest ära võetud, oli mootoritel mõlematel elu sees. Siis polnud teha muud, kui WD-40 kasutusele võtta ning kõik üle ujutada. Lõpuks sai kõik kokku komplekteeritud parimatest juppidest, kehvemad kõrvale pandud ning autole külge. Ja noh, ikka ei toiminud. Lõpuks lahendas probleemi kojameeste kangi vahetus, mis oleks olnud ilmselge, kui kohe alguses oleks kahte autot võrrelnud. Aga mis seal ikka, sai vähemalt puhastatud, määritud ja parim toimiv süsteem kokku pandud.
Järgmine probleem, mis oli plaanis lahendada, oli puuduolev käsipidur. Ning ausalt öeldes ei jõudnud mina selguseni, kuidas seda peaks üldse auto all toimetama.
![[Pilt: t760_IMG_1010.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1010.jpg)
Selle käigus sai ka avastada, et kaks puksi, millega sild kere küljes püsib, olid puruks. Ning üks kohe minemas.
![[Pilt: t760_IMG_1012.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1012.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1011.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1011.jpg)
Ning siis sai avastatud, et need puksid maksavad kuskil 100+€, pluss saatmine ja siis saab ka neid liiga kaua oodata. Jäi ootele.
Järgmise asjana maha võetud roolilatt
![[Pilt: t760_IMG_1019.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1019.jpg)
Pärast kerget googeldamist jõudsin järeldusele, et lekke allikas tüüpiline:
![[Pilt: t760_IMG_1036.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1036.jpg)
See tihend käib siia:
![[Pilt: t760_IMG_1020.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1020.jpg)
Nimelt jookseb lati ülemine ots mootori ja summuti vahelt nii lähedalt mööda, et aja jooksul temperatuur tapab ta ära. Õnneks on teatud kaubanduses saada, mõõtudeks 22-30-4, ning kokkupandult on selline:
![[Pilt: t760_IMG_1037.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1037.jpg)
Selle käigus sai muidugi avastada seda, et sisemised rooliotsad on võrdsed keedetud nuudliga ning lati enda puksid ka maru pehmed. Olgu, jääb ootele.
Siis sai lahendatud punkt number 3.
![[Pilt: t760_IMG_1022.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1022.jpg)
Küll ajutiselt teibiga, aga saab kinni keevitatud. Kuna see suunatulena ei toiminud ning ees parktuled olemas, siis ei hakka keegi neid igatsema ka.
Lisaks sai avastatud neid asju veel, mis vajavad tähelepanu. Pimeda poolt keevitatud summuti, amordid firmalt "Gabriel", arvutiventilaator kliimale pandud, viimaseid tunde elav esimene rattalaager ning sada muud asja veel. Sai mõeldud, sai vaagitud ning lõpuks tehtud nii:
![[Pilt: t760_IMG_1027.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1027.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1028.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1028.jpg)
Teema ühes postituses sai mainitud, et kui mõistlike kuludega saaks seda autot üleval pidada. Ning vastus on konkreetne: ei. Kui just ei ole doonorit. Ehk siis, võtmetele kuuma anda ning:
![[Pilt: t760_IMG_1038.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1038.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1108.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1108.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1109.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1109.jpg)
![[Pilt: t760_IMG_1110.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1110.jpg)
Olgugi, et kere on täiesti lootusetu, on kõik muu säilinud. Lisaks on näha, et antud auto on saanud ikkagi korralikku hooldust mingil hetkel, mis aitab ainult kaasa. Ning sai autoga kaasa ka OE varuosi, mida saab kasutada.
Suures pildis siis: Minul tagasilla tala pihta saanud, doonoril sirge. Pidurikettad paremad. Sadulatel kaitsekummid katki, kuid liiguvad ning uute komplekt olemas. Käsipiduri mehhanism toimib. Esimeste õõtsade puksid kehvemad, kuid need mul paremad. Poolteljekardaanid paremad jne. Ning muidugi, kere külge minevad puksid ideaalsed.
Roolilatil sisemised otsad korralikud ja kaitsekummid terved, mul üks puruks. Latil lisaks ka enda puksid korralikumad, kuna latt pole selliselt lekkinud, ehk sealt juba kasu.
Esisillatala sirge, mis mul jälle pihta saanud. Vahetatud šarniire ning silda määritud ka niplitest. Sachs Boge amordid, rattalaagrid vaiksed ja tihedad, sillas lõtke pole. Kettad roostes, aga paksud, kannatavad treimist.
Mootori-kasti koosluse sain käima enne maha võtmist ning käib ilusti. Doonor EU mudel, ehk ilma katalüsaatorite ja lambdadeta. See süsteem läheb kasutusse. Lisaks summuti ise korralikum kohati, saab komplekti kokku. Saab kasutada andureid ja pihusteid. Kast vahetas ka ilusti.
Ehk jah. Tundub küll võib-olla suhteliselt roti moodi käitumine, aga plaanis on kasutada ära kõike, mis võimalik, et masin saada võimalikult kiiresti tagasi teele. Parematest paladest hetkel laduda kokku auto ning kehvemad teha uuesti paremateks paladeks. Tahaks katsetada, lasta treida uued puksid või tellida polüpukside komplekt, mootoriga minna üle tänapäevasematele pihustitele, süütepoolidele ja tänapäevasele juhtajule. Mõttes ka minna ZF-6HP kastile, kuna 8HP liiga kallis veel. Ja noh, juhtmega gaas ja kõik muu mudru. Kõigeks selleks on doonorlus ja juppide kogumine nagu mõistlik. Tahaks siiski mõistlikult tarbitavat suveautot, millega julgeks siiski uuesti Euroopa ringil ära käia.
Aga vaatame, mis aeg toob.