14-05-2025, 16:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-05-2025, 16:20 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Kuidas see viga tekkis? Kas töötamise/sõitmise ajal või seoses rihma vahetusega? Kui on kusagilt kontroll-mõõtusid võtta, siis mõõda ära, kas esimese variaatori seibid (veopinnad) lähevad piisavalt laiali. Just hiljuti oli mul remondis üks variaatoriga vigur täpselt samasuguse probleemiga. Selgus peale pikka pusimist, et väntvõlli otsas oleva variaatori seibid ei läinud nii laiali, kui oleks olnud vaja, rihm ei lähe vabaks ja veab edasi. Edasise lahkamise tulemusena selgus, et selle variaatori kattekilbi all oli peidus tsentrifugaalsidur, umbes nagu mootorsael. Siduri vedru oli katki ja oma pesast lahkunud, takistas seibide laialiminekut. Ei olnud enne sellist konstruktsiooni kohanud. Viga võib olla ka mujal, aga hea oleks alustada sellest, et teha kindlaks, kas vedav variaator läheb piisavalt laiali mootori tühikäigul.