23-05-2025, 14:47 PM
Küünlatootja ei taha lihtsalt mingite omaalgatuslikele modimistele enda või edasimüüja aega kulutada ning ütleb oma väitega lihtsalt seda, et mod pole ok.
Tegelikkuses on mitu külgelektroodi lihtsalt küünla eluea pikendamiseks. Lükkad ühe 2mm peale, siis see ei hakka kunagi tööle ja küünla eluiga taandub selle ühe algseades 0,8mm elektroodi kulumisele.
Taustal on elementaarne füüsika: elekter valib tee, mis on talle kõige lihtsam. Mitme sarnase sädevahega elektroodi puhul käib säde juhuslikult eri elektroodidest sealt, kus elektriline takistus on parasjagu väiksem.
Kui lüüa otsimootorisse "ngk bpr6ekn gap", siis esimene vaste on kohe Su küsimusega sarnane Lotuse foorumist: https://forums.thelotusforums.com/topic/...k-bpr6ekn/
Praktikas kasutatakse tihti mootoritootja soovitusest erineva sädevahe või temperatuuriga küünlaid. On erinevad elektroodide materjalid jne ning mootoritootja soovitus ei pruugi olla tegelike küünalde valikul parim.
Kui juba küünaldest jutt, siis mu maailmas on nad väga lollikindlad asjad, kus sädevahe suurenemine ka algsest 0,2mm või enam ei muuda ei mootori tööd ega pane süütepooli/süütekassetti surema. Ning mu meelest soovitatakse neid mootoritootjate poolt vahetada jaburalt tihti - autotootjad lambi pealt võttes suurusjärgus 50..60Mm pealt ning nt Honda 160cc muruniidukimootoil oli ette nähtud lausa 50 töötunni järel. Kui kellelgi on ses osas erinevaid vaateid ja nägemus lühikese vahetusintervalli põhjendatusele, siis seda oleks huvitav kuulda.
Tegelikkuses on mitu külgelektroodi lihtsalt küünla eluea pikendamiseks. Lükkad ühe 2mm peale, siis see ei hakka kunagi tööle ja küünla eluiga taandub selle ühe algseades 0,8mm elektroodi kulumisele.
Taustal on elementaarne füüsika: elekter valib tee, mis on talle kõige lihtsam. Mitme sarnase sädevahega elektroodi puhul käib säde juhuslikult eri elektroodidest sealt, kus elektriline takistus on parasjagu väiksem.
Kui lüüa otsimootorisse "ngk bpr6ekn gap", siis esimene vaste on kohe Su küsimusega sarnane Lotuse foorumist: https://forums.thelotusforums.com/topic/...k-bpr6ekn/
Praktikas kasutatakse tihti mootoritootja soovitusest erineva sädevahe või temperatuuriga küünlaid. On erinevad elektroodide materjalid jne ning mootoritootja soovitus ei pruugi olla tegelike küünalde valikul parim.
Kui juba küünaldest jutt, siis mu maailmas on nad väga lollikindlad asjad, kus sädevahe suurenemine ka algsest 0,2mm või enam ei muuda ei mootori tööd ega pane süütepooli/süütekassetti surema. Ning mu meelest soovitatakse neid mootoritootjate poolt vahetada jaburalt tihti - autotootjad lambi pealt võttes suurusjärgus 50..60Mm pealt ning nt Honda 160cc muruniidukimootoil oli ette nähtud lausa 50 töötunni järel. Kui kellelgi on ses osas erinevaid vaateid ja nägemus lühikese vahetusintervalli põhjendatusele, siis seda oleks huvitav kuulda.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"