5 tundi tagasi
paras küsimus juturobotile. Vastus:
1. Liiklusseadus (LiikS)
Liiklusseadus sätestab üldised nõuded sõiduki ja selle koorma ohutusele.
2. Majandus- ja Kommunikatsiooniministri määrus nr 39 (11.06.2015)
„Nõuded kauba kinnitamisele ja katmisele mootorsõidukil ja selle haagisel“
See määrus on kõige konkreetsem õigusakt, mis käsitleb koormarihmade kasutamist.
Olulised punktid:
3. Euroopa standardid
Eestis kasutatakse Euroopa standardeid koormakinnitusvahendite hindamisel:
4. Tehniline kontroll ja järelevalve
1. Liiklusseadus (LiikS)
Liiklusseadus sätestab üldised nõuded sõiduki ja selle koorma ohutusele.
- § 92. Koorma paigutamine ja kinnitamine – nõuab, et koorem oleks paigutatud ja kinnitatud nii, et see ei põhjustaks ohtu liiklusele ega kahjustaks teed või keskkonda.
2. Majandus- ja Kommunikatsiooniministri määrus nr 39 (11.06.2015)
„Nõuded kauba kinnitamisele ja katmisele mootorsõidukil ja selle haagisel“
See määrus on kõige konkreetsem õigusakt, mis käsitleb koormarihmade kasutamist.
Olulised punktid:
- Koorma kinnitamine peab välistama selle nihkumise, kukkumise, veeremise või kallutamise.
- Kasutada võib ainult spetsiaalselt koorma kinnitamiseks ette nähtud abivahendeid, nagu koormarihmad, katted, kettid, pingutid jne.
- Koormarihmad peavad olema märgistatud vastavalt standardile (nt EN 12195-2).
- Kinnitusvahend peab olema töökorras, mitte kahjustatud (rebenenud, kulunud, roostes vms).
- Kinnitusvahendi lubatud koormust (LC – Lashing Capacity) ei tohi ületada.
3. Euroopa standardid
Eestis kasutatakse Euroopa standardeid koormakinnitusvahendite hindamisel:
- EN 12195-2:2000 – „Koorma kinnitamine transpordil. Koormarihmad“ – määratleb koormarihmade nõuded (materjalid, tugevused, märgistus jne).
4. Tehniline kontroll ja järelevalve
- Transpordiamet ja Politsei- ja Piirivalveamet (PPA) teevad pistelist kontrolli teedel.
- Kontrollitakse rihmade tähiseid (LC, STF, tootja andmed), kinnituse meetodit ja paigutust.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"