08-07-2025, 17:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-07-2025, 17:34 PM ja muutjaks oli huvi5.)
(08-07-2025, 08:15 AM)v6sa Kirjutas:(07-07-2025, 19:17 PM)huvi5 Kirjutas: ...kärukonksu ja haakesõlme puhul on süsteem kavandatud just selleks, et töötada määrdeta metall-metall kontaktis. Nende pindade kuju, materjal ja pinnatöötlus on tehtud nii, et normaaltingimustes on kulumine minimaalne ja ohutu...
Mis on haagisekuuli ja mis veopea lukustava keele pinnatöötluseks tagamaks kuiva tribopaari töötamise liigse kulumiseta?
Traktorite K80 veokuulidele nõuab tootja määrimist ja pakub ka viidatud poroloon/vahtkummist tihendavat kraed. Vastav toetuspind on kuuli jalal olemas:
Pinnad on tehtud piisavalt kõvad töötluse poolest, et koos hõõrdumisel ei eralduks metalli tükke. Midagi ikka eraldub, kuid abrasiiv pastaga hõõruda on hullem. Pindkarastus võiks olla teema. Ei ole tootmistehnoloog kuskil ettevõttes, kuid olen kindel, et piisava huvi korral sa kusagilt oma vastused saad.
Traktori veokuul, on samuti pindkarastatud ja eritöötlusega, lõpuks kuluvad mõlemad, kui tekib lõtk ja määre enam vahel hästi ei püsi. Traktori haakekuul disainitud kandma 3t raskust ülevalt alla suunas. Pikisuunas palju rohkem ja seda sita ja vee sees.
750kg kerghaagisega ja 70kg konksu koormusega pole midagi võrrelda, traktori kuul on vaid 1.6 korda suurem, kuid koormus 42 korda suurem.