10-07-2025, 09:09 AM
(08-07-2025, 17:29 PM)huvi5 Kirjutas:(08-07-2025, 08:15 AM)v6sa Kirjutas: Mis on haagisekuuli ja mis veopea lukustava keele pinnatöötluseks tagamaks kuiva tribopaari töötamise liigse kulumiseta?Pinnad on tehtud piisavalt kõvad töötluse poolest, et koos hõõrdumisel ei eralduks metalli tükke. Midagi ikka eraldub, kuid abrasiiv pastaga hõõruda on hullem. Pindkarastus võiks olla teema. Ei ole tootmistehnoloog kuskil ettevõttes, kuid olen kindel, et piisava huvi korral sa kusagilt oma vastused saad.
...
Praktika kinnitab, et ei veokuul ega haagise veopea ei oma mingit kodustes oludes tuvastatavat erilist pinnatöötlust. Viil võtab kuuli, veopea lukustav keel deformeerub, mõlemad roostetavad isuga. Originaalkonksu (Oris, Westfalia vms) materjal on vähe parem, Tööriistamarketi odavkuul oli päris plastiliinist...
Kuniks ilmuvad mingit tõendavad mõõtmistulemused, jään enda juurde: määrimine ja puhastamine on parem praktika kuivalt roosteste pindade hõõrumisele.
Maailmamajandusele see muidugi ei meeldi: veopead peaks ikka tihemini vahetama, kui kord inimpõlves.
Jesperi jutus on täitsa iva olemas: konks on tugev asi. Nõrk on konksu kinnitus kere külge paljudel sõiduautodel. Aga kumbki ei piira koormust konksule. Piirab seda auto dünaamika: liiga raske koormus suurendab tagatelje kaalu ja vähendab esitelje kaalu. Millest pole lugu tühjal kaubikul, aga millest on suur häda esivedusel sõiduautol.
Vedrustuse kinemaatikat (hoovastiku liigendipunktide asetust ja liikumist) koormus konksule ei muuda, kuniks miski just juhikohale sattunust targemaks ei osutu ja kõveraksmineku või purunemisega järgi ei anna.