13-07-2025, 13:58 PM
(13-07-2025, 12:12 PM)13piisab Kirjutas: Mis on ZIL-E167 jõuülekande skeem? Videos räägib justkui nii silla-diferentsiaalidest kui ka sellest, et kummagi poole rataste tarbeks on oma mootor. Ma ei mõista, kuidas need jutud kokku sobivad:
https://www.facebook.com/watch/?v=745182004865751
Ning eraldi mootorid kummagi poole rataste tarbeks nõuaks ju mitut korraga lülitatavat käigu- ja vahekasti (ning ka sidurit, aga see pole vast suurem asi teema)? Mis tähendaks mehaaniliselt päris keerukat ja kapriisset süsteemi?
Interneedusest lugeda siis ajas jah kumbagi külge ringi oma mootor, mille otsas omakorda oli hüdrotrafo ja automaatkast.
Tänu hüdrole sai poolte erinevused kenasti kompenseeritud.
Asja eellaseks oli raketiveok Zil-135, samuti kahe mootoriga. Raketiveokil ratsiti automaatkastide asemel Brjanski tehases manuaalkastid ja sealt tulenes kohe probleeme süle ja seljaga - nõuka kvaliteedis mootoritel tuli süüte ja karpadega timmida mõlemad mootorid võrdselt töötama ja mõlemad sidurid võrdselt võtma.
Reaalsuses tuli see välja nagu alati. Seega oli juhtidel teravamad elamused garanteeritud kui masinaga oli vaja kitsas kohas paigalt võtta (sild, platvormvagun), aga masin sealjuures lahjema/hilisema mootori poole keeras.
Lisaks kulus kiirem mootor ettenähtust rohkem (ja kulusid ka rehvid) kui auto oli sõna otseses mõttes pooleveoline.
Kurioosumina kulus aeglasem/"järelveetav" mootor veel kiiremini kuna teise mootori "abiga" jäi silindritesse pidevalt põlemata kütust, mis pesi maha õli.
