21-07-2025, 07:36 AM
(20-07-2025, 21:31 PM)r.i.h.o Kirjutas: ... Jäi ta siis mul 5-6 päevaks maja ette seisma, ning kui ma siis ühel ilusal pühapäeval sõitama tahtsin minna siis käima selle akupealt enam ei läinud. Sai garaazis siis akule tark laadija külge pandud ja see laadis u 48 tundi, misjärel lõi ette Errori. Aku pealt mõõtes näitas pingeks 12,7 V kuid sellegi poolest autot käivitad enam ei suutnud.
Autol laadimispinge on igati stabiilne 14,1-14,2V ja lekkevool, kui auto uinunud, on u. 0,045A. ...
Kas akud olid kõik uued ja akupoest ise toodud? Tankla/ehituspoe akud kipuvad olema üsna eakad. Kullertransport on akudele kaunikesti ebatervislikke elamusi pakkuv

Kas käivitamise ebaõnnestumisel kukub aku klemmipinge alla 10 V?
Kas laadimise ebaõnnestumisest teavitanud laadijal oli miski täpsem etteheide ka? Lühis/ajalimiidi ületumine/liigne laadimisvool/pinge väljumine laadimiskõveralt/vms? Oli mõni aku purkidest selgelt kuumem?
Kui on võimalik aku auto pikema seismise ajal ühendada skeemi läbi osutiga ampermeetri, siis seda võiks vahepeal kiigata. Poleks esimene auto, mis seismise ajal mingi perioodi tagant käiks voolu nosimas. Eriti juhul, kui autos on mingeid huvitavaid elektrilisi lisaseadmeid, mis voolu otse akult saavad.
Digitaalne multimeeter ei pruugi voolu väljalülitatuna läbi lasta.
3 akut nelja aastaga pole enam juhus...