Eile, 10:27 AM
(20-07-2025, 21:31 PM)r.i.h.o Kirjutas: ...
Mind juba pikemalt vaevanud üks kahtlus, kuid kinnitust ma sellele veel leidnud ei ole. Nimelt on mul hobisõidukiks üks väga harva kasutust leidev 2004 aastast pärinev Audi ja selle peal on nüüd 4 aastaga ära surnud 3 akut. Kõik kolm akut suudavad enamvähem (???) pinget hoida aga mahtuvus on kadunud. ... Aku pealt mõõtes näitas pingeks 12,7 V kuid sellegi poolest autot käivitad enam ei suutnud.
Autol laadimispinge on igati stabiilne 14,1-14,2V ja lekkevool, kui auto uinunud, on u. 0,045A. Need võiksid olla ju igati eeskujulikud näitajad. Anomaalse murena süttib suvalise ajatagant armatuuris aku tuli ja kustub seejärel ka suvalisel hetkel ka ise ära. Laadimis pinge on samalajal ilusti olemas ja stabiilne. Igaksjuhuks olen ära vahetanud nii generaatori kui ka pingerelee. Kaks autoelektriku on auto üle vaadanud ja õlgukehitades nentinud, et kõik on justkui korras.
Nüüd küsimus: Kas auto võib kuidagi moodi aku ära tappa ka siis kui ülelaadimist ei toimu?
Siin teemas lahendab akutulemüsteeriumi kodeerimine:
https://www.reddit.com/r/Audi/comments/q...urce=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Kogu akuvahetuse kodeerimise vajalikkuse arutelu nägemiseks klõpsa ülal paremal lingile See full discussion.
Siin videos on akuvahetuse protseduur kenasti ja põhjalikult lahti seletatud ning ridade vahel ka ilus ninanips turundusele peidetud:
Optima on veel konkreetsem, andes täpsed juhised:
https://www.optimabatteries.com/experien...gistration
Peale halva kontaktiga juhtmeklemmi (mis tekitab aku pooluskingale pingelangu laadimise väikese voolutugevuse juures) põhjustet kroonilise alalaadituse tõttu sulfateerumise ja kinitamata aku vibratsioonikahjustuse ei oska muud pakkuda aku kiire surma põhjuseks.
Juhtmeklemmi oksüdeerumine peaks muidugi akuvahetusel saama loomulikul viisil kõrvaldatud...