31-07-2025, 18:02 PM
Küsija lähteülesandeks oli olukord, kus mõlema juhi jaoks on fooris roheline tuli - seega tuleb selles olukorras unustada ära eesõigusmärgid. See on kirjas liiklusseaduse § 14 lg 6.
Kui foorid ei töötaks, siis sellise konfliktolukorra tekkides on liiklusmärgi 221 "Anna teed" kohaselt kohustus anda teed lõikuval teel liikuvale juhile (liiklusmärkide määruse § 7 p 3).
Tagasipööre selles kohas ei ole keelatud, kuna liiklusmärkide määruse § 15 p 16 sätestab osutusmärgi nr 53 "sõidurajad ja -suunad" kohta muuhulgas järgmist - Kui märk 53 osutab vasakpöördele äärmiselt vasakpoolselt rajalt, tohib sellelt rajalt pöörata ka tagasi.
Kui vaadata selles kohas maha joonistatud teekattemärgistust, siis selle järgi ei ole nimetatud koht planeeritud tagasipöörde kohana. Võib-olla on liikluskorralduse kehtestaja eksinud, võib-olla on tagasipööret keelav liiklusmärk jäänud paigaldamata.
Olemasolevas olukorras ei ole tagasipöörde teostanud juhi jaoks enam "rohelist tuld" (kuna see on vaid vasakpöörde teostamiseks) ning edasi peab ta lähtuma sellest liikluskorraldusest, mis on olemas. Muude regulatsioonide puudumisel tuleb juhinduda parema käe reeglist.
Kokkuvõtlikult - töötavate fooride korral on eesõigus nr 1-l. Kui foorid ei tööta, siis nr 2-l.
Kui foorid ei töötaks, siis sellise konfliktolukorra tekkides on liiklusmärgi 221 "Anna teed" kohaselt kohustus anda teed lõikuval teel liikuvale juhile (liiklusmärkide määruse § 7 p 3).
Tagasipööre selles kohas ei ole keelatud, kuna liiklusmärkide määruse § 15 p 16 sätestab osutusmärgi nr 53 "sõidurajad ja -suunad" kohta muuhulgas järgmist - Kui märk 53 osutab vasakpöördele äärmiselt vasakpoolselt rajalt, tohib sellelt rajalt pöörata ka tagasi.
Kui vaadata selles kohas maha joonistatud teekattemärgistust, siis selle järgi ei ole nimetatud koht planeeritud tagasipöörde kohana. Võib-olla on liikluskorralduse kehtestaja eksinud, võib-olla on tagasipööret keelav liiklusmärk jäänud paigaldamata.
Olemasolevas olukorras ei ole tagasipöörde teostanud juhi jaoks enam "rohelist tuld" (kuna see on vaid vasakpöörde teostamiseks) ning edasi peab ta lähtuma sellest liikluskorraldusest, mis on olemas. Muude regulatsioonide puudumisel tuleb juhinduda parema käe reeglist.
Kokkuvõtlikult - töötavate fooride korral on eesõigus nr 1-l. Kui foorid ei tööta, siis nr 2-l.
