12-10-2025, 12:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-10-2025, 12:29 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Vist ei ole sellest imeloomast siin enne kirjutatud.
Зид М-228 mootorsaag.
- Re: экспериментальная б.пила из Перьми -- Форум водномоторников.
https://www.youtube.com/watch?v=hlusDiTaNg8
Leidsin kogemata sellise imelise sae kohta infot. Nõukogude inseneride töö vili. Ilmselt tekkis iseenesest, kui Taiga ja Družba jäid ühte ruumi pikamaks ajaks ja see on siis selle armastuse vili. Huvitav konstruktsioon igatahes. Ei saa küll aru, mis selle sae otstarve võis olla, aga loodetavasti said insenerid rahulduse kätte. Kuuldavasti oli selline saag iga endast lugupidava vene luuraja varustuses - sellega oli hea nurga tagant vaenlasel jalad alt niita.
Ametlik versioon sae otstarbest on siiski natuke teine:
Pärast 1985. aastat hakkasid Taiga mootorsaed saabuma kõige moodsamatesse metsatööstustesse Moskva lähedal.
Sel ajal veeti puitu tavaliselt 12-meetriste MAZ-veokite haagistega.
Laadimine toimus tavaliselt kas Onežetsil põhinevate kraanade või portaalkraanaga.
Puit saabus väga halvasti ettevalmistatuna, oksakohtade ja okstega. Ladvad olid teravad. Pärast metsaveokitele laadimist tuli see vajaliku vahekauguse saavutamiseks maha saagida. Seega pidid töötajad sageli veoautodele ronima, kust nad, eriti talvel või märja ilmaga, mootorsaega alla kukkusid ja erineva raskusastmega vigastusi said. Arvukate töötajate palvel töötati välja nihutatud juhtplaadiga saag, et vältida sae liiga lähedale sattumist käru servale. Saag töötati välja ja toodeti väikeses partiis, umbes 300 ühikut.
See jõudis metsatööstusse, kus osutus kasutuks, mitte kellelegi vajalikuks. See oli kohmakas, raske ja nägi välja talumatu. Selle ümberehitamine tavaliseks saeks oli võimatu. Peaaegu kõik see läks vanarauaks. See on selle puulatvade saagimiseks mõeldud sae lugu.
Зид М-228 mootorsaag.
- Re: экспериментальная б.пила из Перьми -- Форум водномоторников.
https://www.youtube.com/watch?v=hlusDiTaNg8
Leidsin kogemata sellise imelise sae kohta infot. Nõukogude inseneride töö vili. Ilmselt tekkis iseenesest, kui Taiga ja Družba jäid ühte ruumi pikamaks ajaks ja see on siis selle armastuse vili. Huvitav konstruktsioon igatahes. Ei saa küll aru, mis selle sae otstarve võis olla, aga loodetavasti said insenerid rahulduse kätte. Kuuldavasti oli selline saag iga endast lugupidava vene luuraja varustuses - sellega oli hea nurga tagant vaenlasel jalad alt niita.
Ametlik versioon sae otstarbest on siiski natuke teine:
Pärast 1985. aastat hakkasid Taiga mootorsaed saabuma kõige moodsamatesse metsatööstustesse Moskva lähedal.
Sel ajal veeti puitu tavaliselt 12-meetriste MAZ-veokite haagistega.
Laadimine toimus tavaliselt kas Onežetsil põhinevate kraanade või portaalkraanaga.
Puit saabus väga halvasti ettevalmistatuna, oksakohtade ja okstega. Ladvad olid teravad. Pärast metsaveokitele laadimist tuli see vajaliku vahekauguse saavutamiseks maha saagida. Seega pidid töötajad sageli veoautodele ronima, kust nad, eriti talvel või märja ilmaga, mootorsaega alla kukkusid ja erineva raskusastmega vigastusi said. Arvukate töötajate palvel töötati välja nihutatud juhtplaadiga saag, et vältida sae liiga lähedale sattumist käru servale. Saag töötati välja ja toodeti väikeses partiis, umbes 300 ühikut.
See jõudis metsatööstusse, kus osutus kasutuks, mitte kellelegi vajalikuks. See oli kohmakas, raske ja nägi välja talumatu. Selle ümberehitamine tavaliseks saeks oli võimatu. Peaaegu kõik see läks vanarauaks. See on selle puulatvade saagimiseks mõeldud sae lugu.
