13-10-2025, 23:00 PM
(05-06-2025, 13:58 PM)indreksirk Kirjutas:(05-06-2025, 10:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas: Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.Ksf! Mart Laanelepp aga vaatab järgmine kord kalkulaatorit kasutades aastamaksu arvutamise kuupäeva. Nimelt on 2025. ja 2026. aastal aastamaks ette nähtud selle aja eest, mis on jäänud veel kalendriaasta lõpuni. Seetõttu oligi 1. jaanuari seisuga liiklusregistris registreeritud sõidukil terve aasta maks, kuid näiteks 5. juunil sõidukit liiklusregistrisse kandes (või ajutise kustutamise lõpetamisel või peatatud registrikande taastamisel) tuleb maksta proportsionaalselt aasta lõpuni jääva aja eest. Seepärast ongi sel aastal aastamaks väiksem neil, kellel sõiduk näiteks ajutiselt kustutatud või peatatud kandega. Kui vaatad sama autot detsembrikuus, siis saad veel väiksema summa.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp
ksf? alfredo näppis samuti maksukalkulaatorit ja üleval toodud väide riigi poolt ausalt arvestatud maksudest on peaaegu õige, kuid väikese nüansiga.
Kes ei usu,võib ise proovida
2022, M kategooria, 2600kg, BEV
Maksud jooksvalt aasta lõpuni - reg. tasu 550, aastamaks 25=575
Maksud 01.01.seisuga - reg. tasu 450, aastamaks 130=580
Teoreetiline võit 5 euri
Kuidas asjaosalised sama aastakäigu autole erineva suurusega regamistasu võimaldamist oskavad seletada, oleks samuti huvitav kuulata.

