23-10-2025, 16:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-10-2025, 17:11 PM ja muutjaks oli al101.)
(17-10-2025, 12:50 PM)maaks Kirjutas: Well done Sherlock! @al101 Avastasid just et ...W-40 õli on kuumana paksem kui ...W-30
Kas järgmisena võtad ette tõestuse, et ...W-16 on kuumana vedelam kui ...W-20? (spoiler alert - jah on)
----
Vähemalt on postitus 110% õiges teemas: "Vanad head "heureka"-hüüded..."
Esiteks ei saa öelda W40 õli, sest W näitab õli voolavust külmana 0W 5W jne. kui räägid õli voolavusest soojana, siis pead rääkima numbritest 20 30 40 jne, W sinna ette ei käi, W käib esimese numbri järele.
Teiseks, tõin ma selle välja sellepärast, kuna on levinud müüt, nagu 0W õlid oleks kõik vedelad, aga tegelikult ei ole.
0W40 õli ei ole mitte ühelgi temperatuuril liiga vedel ja on soojast peast paksem, kui 5W30 õli, ma tõin sellepärast selle välja.
Sest eesolev 0W ei muuda tegelikult mitte ühtegi õli vedelaks, selle järel olev number muudab, aga küll näiteks, 20, 0W20 ja 5W20.
0W on külmana grammike vedelam, muud midagi, aga külm õli on alati paks, seetõttu pole 0W kunagi probleem.
Ma tooksin veel ühe huvitava asjaolu välja.
Näiteks õlivoolavus 0 kraadi juures, seal on selline huvitav seis, kus seda mõjutavad mõlemad numbrid, nii eesolev näiteks 0W, kui järel olev 20 30 40.
Samas näiteks -35 ja -30, seal töötab juba ainult 0W ja 5W.
Samas alates +20 kraadi, seal töötab pea täielikult juba teine number 20 30 40 jne.
Sellepärast 0W40 õli nii hea viskoossus ongi ja seetõttu mu lemmik, kuna see on hea külmas ja hea kuumas ning sobib enamikele autodele.
50-60ndate uunikumid ruulivad
laz 695-d on ka väga tegijad asjad

