25-10-2025, 19:03 PM
Kunagi lugesin selle värgi kohta lausa kellegi ülikooli lõputööd. Ingliskeeles oli. Igatahes point selles et kui klapp avaneb ja heitgaas surutakse silindrist välja, siis see heitgaasi mass(arvestatav mass kusjuures) hakkab kollektoris liikuma. Väljalaskeklapp suletakse ja liikuva heitgaasimassi taga tekib hõrendus(seda siis võidusõidu väljalaske süsteemi puhul), kuniks väljalaske klapp uuesti avatakse. Hõrendus aitab uut segu sisse imeda kui gaasijaotusmehhanism on ajastatud nii et sisselase avaneb ennem kui väljalase sulgub. Ja isegi kui see nii pole, aitab ta paar "molekuli" rohkem ära tõmmata põlemiskambrist. Seda kõike siis timmitakse kollektori toru läbimõõduga.
Torukolle point ongi selles et need samad liikuvad heitgaasimassid üksteisega ei põrkuks ühinemiskohas.
Aga mingist otsesest vastusurvest seal juttu polnud. Pigem taoline teema nagu kanalisatsiooni toru läbimõõdu ja kaldega. Peab õige olema et toimuks isepuhastumine jne.
Torukolle point ongi selles et need samad liikuvad heitgaasimassid üksteisega ei põrkuks ühinemiskohas.
Aga mingist otsesest vastusurvest seal juttu polnud. Pigem taoline teema nagu kanalisatsiooni toru läbimõõdu ja kaldega. Peab õige olema et toimuks isepuhastumine jne.
