30-10-2025, 12:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-10-2025, 15:19 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(16-12-2024, 14:38 PM)indreksirk Kirjutas: ....Vast kõige olulisem puudus selles kirjas on see, et riik kustutab automaatselt sõidukid registrist 01.11.2026 ehk alles kahe aasta pärast. Üleminekuaeg on piisavalt pikk, et jõuda kõik vajalikud toimingud ära teha. Ja veel - need muudatused, millega peatatud kandega sõidukitega saab hakata tegelema, jõustuvad ka alles 01.01.2026...Postimehe uudises on eelneva infoga seotud pikaajaliselt hoiustatava/seisva (vana)tehnika osas kõige olulisem punkt jäänud Transpordiameti lehelt refereerimata:
"Kui mootorsõiduki registrikanne on 2026. aasta 1. juuli seisuga olnud peatatud kauem kui seitse aastat, loetakse sõiduk liiklusseaduse tähenduses kadunud sõidukiks ja 2026. aasta 1. novembril kustutab Transpordiamet selle registrist."
Pikaajaliselt hoiustatavate hobi/kollektsioonisõidukite omanikud peavad siis selles ajaaknas valvsad olema, et riigile ikkagi teada anda, et nende sõiduk on alles ja mitte kadunud ning pole soovi lõplikult registrist kustutada. Kuna 01.01.2026 on kohe saabumas, siis peaks selleks tegevuseks üsna varsti võimalused loodama/avatama.
Teine oluline asi siinkohal on see, et kui vanaveoauto, -tsikli ja -mopeedi omanikest läks automaks mööda, siis mina olen siiani aru saanud, et kõnealune 7 aastat peatatud registrikande järel kustutamine saab hõlmama kõiki registris olevaid mootorsõidukeid, sh. mootorrattad, mopeedid, veoautod.
Teisisõnu, näitena kui ühel isikul on oma kollektsioonis nüüdseks 7+ aastat peatatud registrikandega seisnud 1980. aasta Gaz 24, Gaz 52-01, Voshod 3 ja Riga 16, siis sõidukite kasutuselevõtul ja aktiivse registrikande taastamisel oleks olnud mootorsõidukimaksu objekt neist ainult Gaz 24 (€50 aastas), aga kõnealune kustutamise oht on nüüd kõigil nelja erineva sõiduki kategooriaga kollektsioonisõidukil ja mitte ainult Gaz 24.
