01-11-2025, 02:40 AM
Esmalt vabandan - ei olnud sobiv ironiseerida MNT ja TRAM tähenduse üle. Käibekeeles on meil endiselt säilinud need terminid ja kui teineteisest aru saame, siis pole ülikorrektne terminite kasutus tõesti kõige olulisem.
Ksf! aatomil tuleb oma eesmärgi saavutamiseks pärast 01.01.2026 kustutada kõik need autod ajutiselt registrist maksimaalseks tähtajaks 5 aastat. Vajalik on ka olemasolu tõendamine. Veel ei ole täpselt teada, kuidas see tehniliselt toimub, tuleb jälgida arenguid. Seejärel tuleb jälgida, et ajutise kustutamise tähtaja lähenemisel saaks uuesti ajutiselt kustutatud. Kui auto saab sõidukorda ja on soov minna liiklusse, siis saab iga ajal ajutise kustutamise lõpetada.
Ksf! mellpoisil on õigus. Seejuures ei ole musta numbriga sõidukitel selles regulatsioonis mitte mingit eelist võrreldes valge numbriga sõidukitega. Point on selles, kas konkreetset sõidukit on võimalik lugeda jäätmeks jäätmeseaduse § 2 lg 1 mõttes. Aga seda diskussiooni ma siin ei ava ning ei hakka jätkuküsimustele vastama. Põhimõttena tuleb teada seda, et nii Euroopa Liit kui Eesti Vabariik sekkuvad üha rohkem sellesse, mida me teeme äravisatud asjadega. Äraviskamise mõiste on kirjas jäätmeseaduse § 2 lg 2 - Äraviskamine tähendab vallasasja kasutuselt kõrvaldamist, loobumist selle kasutusele võtmisest või kasutuseta hoidmist, kui selle kasutusele võtmine ei ole tehniliselt võimalik, majanduslikest või keskkonnakaitselistest asjaoludest tulenevalt mõistlik. Definitsioon annab avara tõlgendusruumi, kuid 30+ vanuses sõidukite puhul on nooremate mootorsõidukitega võrreldes kehtestatud täiendav nõue, et isegi kui tehniliselt ei ole võimalik või majanduslikult mõistlik võtta sellises vanuses sõidukit kasutusele, siis nende hoidmisel keskkonnasõbralikul viisil ei saa neid lugeda jäätmeteks ega nõuda nende utiliseerimist.
Ksf! aatomil tuleb oma eesmärgi saavutamiseks pärast 01.01.2026 kustutada kõik need autod ajutiselt registrist maksimaalseks tähtajaks 5 aastat. Vajalik on ka olemasolu tõendamine. Veel ei ole täpselt teada, kuidas see tehniliselt toimub, tuleb jälgida arenguid. Seejärel tuleb jälgida, et ajutise kustutamise tähtaja lähenemisel saaks uuesti ajutiselt kustutatud. Kui auto saab sõidukorda ja on soov minna liiklusse, siis saab iga ajal ajutise kustutamise lõpetada.
Ksf! mellpoisil on õigus. Seejuures ei ole musta numbriga sõidukitel selles regulatsioonis mitte mingit eelist võrreldes valge numbriga sõidukitega. Point on selles, kas konkreetset sõidukit on võimalik lugeda jäätmeks jäätmeseaduse § 2 lg 1 mõttes. Aga seda diskussiooni ma siin ei ava ning ei hakka jätkuküsimustele vastama. Põhimõttena tuleb teada seda, et nii Euroopa Liit kui Eesti Vabariik sekkuvad üha rohkem sellesse, mida me teeme äravisatud asjadega. Äraviskamise mõiste on kirjas jäätmeseaduse § 2 lg 2 - Äraviskamine tähendab vallasasja kasutuselt kõrvaldamist, loobumist selle kasutusele võtmisest või kasutuseta hoidmist, kui selle kasutusele võtmine ei ole tehniliselt võimalik, majanduslikest või keskkonnakaitselistest asjaoludest tulenevalt mõistlik. Definitsioon annab avara tõlgendusruumi, kuid 30+ vanuses sõidukite puhul on nooremate mootorsõidukitega võrreldes kehtestatud täiendav nõue, et isegi kui tehniliselt ei ole võimalik või majanduslikult mõistlik võtta sellises vanuses sõidukit kasutusele, siis nende hoidmisel keskkonnasõbralikul viisil ei saa neid lugeda jäätmeteks ega nõuda nende utiliseerimist.
