23-12-2025, 23:02 PM
(22-12-2025, 10:33 AM)maaks Kirjutas: Aeglane laadimine ilmselgelt ei ole mingi takistus sellise sõiduki omamisel, pigem isegi parem, sest on akule parem. Ja kuna sõiduulatus on väike, siis saab aku rohkem koormust (igal sõidukorral tühjaks). Samas kuna aku on väike, siis see 36kW laeb ta täis ikka veel mõistliku ajada.
"Mul peas" kummitab 1 PHEV vastuargument - tühja akuga maateel "külm"käivitatakse ICE suht täiskoormusel, aga ilmselt on tootjad sellele mõelnud
Mazda MX-30 on olemas kolmes versioonis, elektrikas (alates 2020) 2x suurema akuga, kui minul ja kõigest 200Km lubatud sõiduulatusega, siis minu auto 2023 - 2024 ja Jaapani, Austraalia ning Uus-Meremaa turule toodetud MHEV 2.0 L e-Skyactiv-G.
Kuna baas on elektrikas, siis omab minu auto nii kiirlaadimist (aga kesse hull ikka läheb kiiresti laadima järgmise 50Km läbimiseks), kui ka 11KW 3F kodulaadimist. Hetkel 2,3Kw 1F kodulaadijaga pooltäis aku saab laetud miski ca 4 tunniga.
Autot saab tööle panna kolmes režiimis, EV ehk siis elektrikana, Normal ehk siis püüab aku laetust hoida ca 40 - 50% vahel või Charging ehk laeb püsivalt akut bensu pealt.
Kõik režiimid on loogiliselt automaatsed, kui EV režiimis aku laetus langeb 25% peale siis jõuga pannakse bensugeneraator tööle, ehk siis niikaua kui paagis benssu on, teepeale ei jää (rallit sõites mine tea
).Kahetaktiline diisel generaatori otsas vist oleks kõikse ökom aga autotootjad ei huvitu enam diislitest.
