14-09-2004, 00:33 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-09-2004, 00:50 AM ja muutjaks oli valdo.)
Minuteada oli tegemist 100% militaarotstarbega raudteega, mille ainus eesmärk oli ringi sõidutada rööbastel paiknevaid kaugelaskesuurtükke, mis pidid vaenulikke aluseid töörahva kodumaalt ohutus kauguses hoidma. Seepärast ka raudteede suurem kontsentratsioon saare lääneosas, kus tammide peale hiljem lausa maanteid ehitati ja pilk kaardile näitab selgelt nende kulgemist 
Asja aga päriselt toimima/valmis ei saadudki, sest N.Liidu sõjaväejuhtkonnas leiti, et ikka asi ei kõlba ning ei toimi ja raudteed lammutati ja vedurid/vagunid viidi minema. Samas olid osadel trassidel vedurid ikka juba ringi tossutanud. Raisatud aeg, töö ja materjalid ei huvitanud loomulikult kedagi - ressursse pidi tollal olema ju lõputult...
Aja kohta niipalju, et millalgi peale Teise ilmasõja lõppu vunts-Jossi valitsemisajal pidi see raudteevärk seal olema või vähemalt alguse saama. Seega ei ole 1952-55 võibolla sugugi valed aastad. Joss pani kõrvad pea alla ju 53. aasta kevadel.
Olen kuulnud ka kõlakat, et miski kindral oli segase peaga eksinud ja seetõttu ehitati raudtee Vaikse Ookeani saare asemel ekslikult Saaremaale, kuid ma ei tea (ei usu) selle kõlaka õigsust. Kardan, et see jutt on samast ooperist Vene raudteede laiuse lookesele, sellele vulgaarsele

Pigem usun, et vast tuumarelvade masslevik ja muu militaartehnika/strateegia/geopoliitika areng tegid sellise rööbas-kaugelaskekahurväe sellel kohal/kujul mõttetuks ning tegu oli surnult sündinud rajatisega.
Ülalesitet teave on mul tegelikult ka kuulduste tasemel, mistõttu ootan isegi huviga Saaremaa (1524 mm) raudtee kohta adekvaatsemat teavet!

Asja aga päriselt toimima/valmis ei saadudki, sest N.Liidu sõjaväejuhtkonnas leiti, et ikka asi ei kõlba ning ei toimi ja raudteed lammutati ja vedurid/vagunid viidi minema. Samas olid osadel trassidel vedurid ikka juba ringi tossutanud. Raisatud aeg, töö ja materjalid ei huvitanud loomulikult kedagi - ressursse pidi tollal olema ju lõputult...
Aja kohta niipalju, et millalgi peale Teise ilmasõja lõppu vunts-Jossi valitsemisajal pidi see raudteevärk seal olema või vähemalt alguse saama. Seega ei ole 1952-55 võibolla sugugi valed aastad. Joss pani kõrvad pea alla ju 53. aasta kevadel.
Olen kuulnud ka kõlakat, et miski kindral oli segase peaga eksinud ja seetõttu ehitati raudtee Vaikse Ookeani saare asemel ekslikult Saaremaale, kuid ma ei tea (ei usu) selle kõlaka õigsust. Kardan, et see jutt on samast ooperist Vene raudteede laiuse lookesele, sellele vulgaarsele


Pigem usun, et vast tuumarelvade masslevik ja muu militaartehnika/strateegia/geopoliitika areng tegid sellise rööbas-kaugelaskekahurväe sellel kohal/kujul mõttetuks ning tegu oli surnult sündinud rajatisega.
Ülalesitet teave on mul tegelikult ka kuulduste tasemel, mistõttu ootan isegi huviga Saaremaa (1524 mm) raudtee kohta adekvaatsemat teavet!
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18