19-09-2004, 22:01 PM
PRIITO Kirjutas:Aa.. ja siuke küsimus ka veel et.. kas siis kui ma tahan kolvid välja vahetada, siis peab tingimata silindreid puurima?
Loomulikult ei pea. Silindrit on tarvis siis puurida, kui ta sisepind lliga suureks (ja/või ovaalseks) on kulunud, nii et (silindri mõõdus oleva) kolvirõngaste ja/või kolvi vahetus ei too masinale kompressiooni tagasi. Või on peegelpinnal mingeid kahjustusi a la kriipsud/kraapsud, roostepesad vms.
Tihtipeale küll tähendab mootori kapitaalremont silindri ülepuurimist ja uue (järgmises) remontmõõdus kolvi panemist. Kuid vastupidine ei ole reegel - tihti tuleb kolb vahetada ilma silindrit puurimata. Ning kui kolb läheb vahetusse mitte kulunud rõngaste, vaid mingi muu jama pärast, siis ei ole selline vahetus silindri puurumisega küll kohe kuidagi seotud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel