26-09-2004, 00:54 AM
Ma leidsin mingi sellise jutu kuskilt !
1946. aastal tootmisesse jõudnud autot toodeti mõned tuhanded kuni 1948 aastani. See oli Pobeda esimene põlvkond. Teise põlvkonna algust loetakse 1948. aasta sügisest kuni 1950. aastani. 1949. aasta tõi kaasa kütteseadme. Kolmas põlvkond sai alguse 1950. aastal. See tõi ka mitmeid muudatusi. Esiteks oli tal teine käigukast, mille kaas ja lülitushargid asusid kõrval mitte peal. Kast oli nüüd ka sünkronisaatoriga. Ennem asus kaksikkõver käigukang põrandal, nüüd rooli juures. Teiseks paiknes õli peenfilter varem mootoriploki kohal, nüüd salongi seinal. Muudatuseks oli veel teise kujuga termostaat ja erinevused käsipidurihoovastikus , elektrisüsteemis ja spidomeetris. Sellisena toodeti autot 1955. aastani.
Teise ja kolmanda põlvkonna autosi toodeti ka kabriolettidena (14220 eksemplari). Autol oli presentkatus ja maksimaalne kiirus 10 km/h väiksem kui tavavariandil. Neid autosid on säilinud vähe.
1955. aastal tuli välja Pobeda neljas ja viimane põlvkond (tehasetähis Pobeda M20B). Nüüd aga juba väliselt suuremate muutustega. Radiaatorivõre muudeti massiivsemaks ja salongis muudeti armatuurlauas kellad ja näidikuteplokk. Autole pandi peale ka uus õhufilter ja mootori võimsust suurendati 55 hj-ni. Nii toodeti Pobedat Gorki Autotehases 1958 aastani.
Pobeda M20 tehti ka kahesillaveolisena mille tehasetähis on M72. Pobeda kere väikeste muudatustega oli tõstetud GAZ 69 veermikule ja ülekandele. Autol oli veidi suurem küttekulu, kuid väiksem maksimaalne kiirus.
1946. aastal tootmisesse jõudnud autot toodeti mõned tuhanded kuni 1948 aastani. See oli Pobeda esimene põlvkond. Teise põlvkonna algust loetakse 1948. aasta sügisest kuni 1950. aastani. 1949. aasta tõi kaasa kütteseadme. Kolmas põlvkond sai alguse 1950. aastal. See tõi ka mitmeid muudatusi. Esiteks oli tal teine käigukast, mille kaas ja lülitushargid asusid kõrval mitte peal. Kast oli nüüd ka sünkronisaatoriga. Ennem asus kaksikkõver käigukang põrandal, nüüd rooli juures. Teiseks paiknes õli peenfilter varem mootoriploki kohal, nüüd salongi seinal. Muudatuseks oli veel teise kujuga termostaat ja erinevused käsipidurihoovastikus , elektrisüsteemis ja spidomeetris. Sellisena toodeti autot 1955. aastani.
Teise ja kolmanda põlvkonna autosi toodeti ka kabriolettidena (14220 eksemplari). Autol oli presentkatus ja maksimaalne kiirus 10 km/h väiksem kui tavavariandil. Neid autosid on säilinud vähe.
1955. aastal tuli välja Pobeda neljas ja viimane põlvkond (tehasetähis Pobeda M20B). Nüüd aga juba väliselt suuremate muutustega. Radiaatorivõre muudeti massiivsemaks ja salongis muudeti armatuurlauas kellad ja näidikuteplokk. Autole pandi peale ka uus õhufilter ja mootori võimsust suurendati 55 hj-ni. Nii toodeti Pobedat Gorki Autotehases 1958 aastani.
Pobeda M20 tehti ka kahesillaveolisena mille tehasetähis on M72. Pobeda kere väikeste muudatustega oli tõstetud GAZ 69 veermikule ja ülekandele. Autol oli veidi suurem küttekulu, kuid väiksem maksimaalne kiirus.
