Pobeda I,II ja III põlvkonna erinevused
#4

Nii, nüüd siis kabriolettide erisustest.

Valmistamisaastad olid tal (1948)-1949-1953, st kere erisused võivad olla nii 1. kui ka 2. seeria omad (vt mu eelmist postitust). Mudelitähiseks oli tal M-20B (slaavi B). Toodeti teda 14222 autot ja seetõttu on isend haruldane.

Erinevused sedaanautost:

1. Põhjatalad on tugevdatud ning põhja alt jooksevad läbi diagonaaltalad (\"tavalisel\" puuduvad)

2. Salongi ja pagasiruumi vahel on profiiltaladest \"rist\" (\"tavalisel\" Pobil on lihtsalt keskel suur tühi auk.

3. Uste/tuuleklaasi ülaääred on absoluutselt teistsugused (vt fotod ideaalkorras säilinud 100% algsest isendist - http://www.zone.ee/pobeda/?id=endacabrio ). Kere tugevuse tõttu ei loobunud tootjad ei uste ülaosadest ega ka ülemistest karpidest.

4. Puudub salongivalgustus ja loomulikult ka seda sisselülitavad uksekontaktid.

5. Tagaaken (presendi sees) on tasapinnaline ja kaheosaline (vt eeltoodud link).

6. Tavalise kollaka triibulise polstririide asemel on kogu polster (istmed ja uksed) dermatiinist. (NB! Pobidele pandi hiljem ise ümebr ehitades ka väga palju dermatiinsisu)

Kabrio-Pobide nõrgim ja lagunemisaldim koht oli ta pehme katus, mida peale 1953 varuosadena ei toodetud. Seetõttu ehitati 1950te teisel poolel ja ka hiljem (1960ndad ja 70ndadki) mitmed kabrio-Pobid ringi sedaaniseks, kasutades tihti mahakantud Pobide plekk-katust.

Sellised \"peredelkinid\" on reeglina tuvastatavad pp 1-2 eripärade põhjal, robustsema töö korral ka p 3 eripärade põhjal. Kui vana kerevareme põhjal ehitati muidugi uus kere, siis ei olegi see enam tuvastatav (1950-70tel tehti Pobidega seda massiliselt).

Olen kuulnud ka mitmetest ümber ehitatud kabrio-Pobidest, millele on pandud mitmete eksootiliste isendite plekk-katuseid. Nt sirge tagaklaasiga variante, kahe tagaklaasiga variante (a la Cadillac, BMW jne). Kuldsete kätega meistrid tegid 1950-60tel aastatel vahel imet...

Ja veel - kabrio-Pobi kere oli olnud mehaaniliselt väga kõva. Kui Koerusse \"kapitaali\" tulnud Pobi (loe: 21 vastu vahetet Pobi) pressiti tavaliselt kopaga või Jossiga kokku enne utiili minekut, siis kabrio-Pobi keret ei saanud selliseid kokku pressida...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne