29-09-2004, 19:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-09-2004, 19:53 PM ja muutjaks oli valdo.)
Päris matid Vene rattad küll ei olnud - tollal kasutati samu värve (ML) nii veo- ja sõiduautode ja mootorratastegi tarbeks. Mati värvi \"kõlakas\" on käibele läinud sellest, et kui värvitud isend ära lakkida (kaasajal tavategevus), siis jääb endisaegsega võrreldes liialt läikiv. Kui aga mitte lakkida (ainult vahatada), siis peaks veoautovärv andma umbes sama läike, mis oli N. Liidu tehnikal.
Mis olid kindlalt matid, olid triibud/ilustused/embleemid
Mul on 48. aasta M-1-A tehasevärvi all, sealt on läikesus/matsus ilusasti tuvastatav veel
Ja (raskem) militaartehnika oli ka matt. Samas näiteks 1960te aastate ilusad rohelised 51-d jälle mitte... kuigi vast samasuguse värviga läksid nad ka sõjaväele.
Mis puudutab metallini paljaksvõtmist siis:
- kui algse värvi/krundi all on pisimatki roostet, tuleb seda kindlasti teha, muidu ronib rooste uue värvi alt kindlalt välja;
- osaliselt paljakskatkutud osa vajab krundi peale (krundikihtide vahele) kindlasti pahtlit/lihvi, puhas ja roostest kahjustamata metallosa aga mitte;
- korraliku tootja ortofosforhappe-põhine roostemögi + happekrunt + täitekrunt (+ pahtel + lihv) + lõppvärv ei tohiks anda halvemat kvaliteeti/vastupidavust kui algsed värvid.
Konkreetse detaili korral pead eeltoodud 3 argumenti kaaludes otsustama ise.
Mis olid kindlalt matid, olid triibud/ilustused/embleemid


Mis puudutab metallini paljaksvõtmist siis:
- kui algse värvi/krundi all on pisimatki roostet, tuleb seda kindlasti teha, muidu ronib rooste uue värvi alt kindlalt välja;
- osaliselt paljakskatkutud osa vajab krundi peale (krundikihtide vahele) kindlasti pahtlit/lihvi, puhas ja roostest kahjustamata metallosa aga mitte;
- korraliku tootja ortofosforhappe-põhine roostemögi + happekrunt + täitekrunt (+ pahtel + lihv) + lõppvärv ei tohiks anda halvemat kvaliteeti/vastupidavust kui algsed värvid.
Konkreetse detaili korral pead eeltoodud 3 argumenti kaaludes otsustama ise.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18