30-09-2004, 21:45 PM
motamees Kirjutas:Lisan: Muide Smolini antud tekstist selgubki, et peegel ilmus alles Ziguli mudelile. Siit saab ka vahet teha - ilma peeglita on ikkagi fiatid. Ketaspidurid (tagumised) kaotati ka Ziguli jaoks ära. Meie teedel kulusid ketaspiduri klotsid ära juba 2-3 tuhande km jooksul. Lisaks veel palju muutusi. Pandi külge pukseerimise konksud, lisati käimaväntamise võimalus, uut tüüpi mootor, muudatused sildades (tugevdamise huvides), neli tungraua kronsteini kahe vastu (itaallastel oli ühe poole peal üks kronstein ja see keskel, mis oleks vene teedel kohe maha sõidetud). Kokku tehti venede soovitusel itaallaste poolt kuskil 800 muudatuse ümber. Koostöö jätkus ka edaspidi (kuni mudelini 2103).Venelased kipuvad pea kõiki Fiat 124 uuendusi enda nimele kirjutama. 5-hoovaline tagavedrustus 3-hoovalise asemel ilmus Fiatile 1968 (röntgenpildil hästi näha). Suuremate puhvritega kaitserauad koos pukseerimisaasadega nii ees kui taga sai 124 Special samuti 68. aastal, samuti \"uputatud\" ukselingid. 124 sedaanil välispeeglit polnud, kuid oli kombil (124 Familiare) ja just seesama ümmargune. Samal ajal pole märgitud kõiki ernevusi VAZ-iga. Fiat 124 pidurisüsteem oli algul üheringiline (esi- ja tagapidurid polnud eraldatud), peagi (ilmselt 1968) tekkis kaheringiline süsteem, hiljem tagumised trummelpidurid ja võimendi (VAZ 2101 ei saanud pidurivõimendit vist kunagi). Ka polnud 124 kõige odavamal variandil roolilukku (süütelukk oli ikka roolisambal).
Fiat 124 juures tehti 8 aasta jooksul muidki muudatusi. Piltidel nägin vähemalt nelja erinevat varianti tagatulesid. Mingil ajal tekkisid ka \"tavalisele\" 124-le tuulutusavad tagumistel uksepostidel (Specialil algusest peale). Ka VAZ 21011 pika kummiribaga kaitseraud oli Fiatil varem kasutusel (Specialil alates 1972).
Veidi mootorist. Ülajaotusvõlliga mootor oli venelaste kindel nõudmine, lihtsam ja ilmselt ka odavam oleks ju olnud leppida originaalmootoriga ja lisaks näiteks Fiat 1300/1500 suuremad ohv-mootorid. Ilmselt polnud raha venelaste jaoks küsimus (Togliatti autotehase ehitamine olevat olnud Euroopa suurim investeering autotööstusse 60-ndatel). Fiati sel ajal ühe ülajaotusvõlliga mootorit polnud ja tuli konstrueerida uus. Imelik on see, et Fiat ise seda mootorit kusagil ei kasutanud. Veelgi enam, samal ajal konstrueeriti ülajaotuvõlliga mootorit Fiat 128 jaoks ja see mootor erineb tublisti VAZ-i omast.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
