20-10-2004, 16:30 PM
stretch Kirjutas:Ovaalne spidomeeter ilmus Jawadele aastal 1962, CZ-del oli see \"De Luxe\" mudelitel. Jawa ja CZ põhierinevused on raamis (Jawal kandilise, CZ-l ümmarguse profiiliga) ja summutite arvus (Jawal kaks, CZ-l üks).Lugesin Sinu kommentaari ja vaadates aknast välja nägin oma naabrimeest aias tosserdamas .Tema nimelt vana Jawa mees.(350-ne mees)Sõitis siis Jawaga kui minul veel piimahambad suus olid ja sõrmega teda ja tema Jawat Kaunissaares nähes/imetledes sõrmega tatti ninast suhu toimetasin.Võib ju tõesti olla ja täiesti usun seda,et tagantjärele mõeldes ikka asjad kaunimad on .Küsisin siis temalt arvamust nende tsiklite kohtaTemagi minuga nõus.Aga ega meie kätte pole ju deponeeritud maailma absoluutne tõde.Asi lihtsalt põhineb meie isiklikel sõidukogemustel nende tsiklitega.Arvestades meie (naabrimeest pean silmas) vanusevahet (12 aastat) siis ikka on midagi mis tegi meile mõlemile nauditavaks Cž sõidu.
See on küll huvitav jutt, et CZ 250 Jawa 250-st \"oluliselt teravama minekuga\" oli. Jawa 250/559 on 14 hj, CZ 13hj. Mu isal oli ka kunagi CZ 250 ja tema sõnul see küll Jawa 350-ga \"pea võrdväärne\" ei olnud. Eriti ei usu, et tegu oleks olnud kehvema eksemplariga, kuna ta sõbral oli ka täpselt samasugune CZ, mis oli enam-vähem samasuguste omadustega. Kuskilt on meelde jäänud arvud, et Jawa 350/360 kiirendus 0-100km/h on 11s, Jawa 250/559 14s ja CZ 250 16s (samas ei ole ma leidnud kuskilt ametlikku kinnitust nende andmete kohta, nii et need ei pruugi päris tõesed olla).
Mudelitähised: CZ 125 - 453
CZ 175 - 450
CZ 250 - 455
\"De Luxe\" ehk ovaalse spidomeetriga mudelitel peaks lõpus /05 olema.
Teisalt on ka nii,et igasuguseid kiirendusandmeid ei maksa väga südamesse võtta .konkreetne võime sõltub ikka väga paljudest asjaosalistest,sõitja kaasa arvatud.Samas pean ütlema,et minu vana \"kahe-poole Jawa sõitis kord paremini kui sõitja ise.Aga nii palju siis sellest
Mõtlemiseks veel niipalju,et ka ülekandearvud polnud neil tsiklitel päris samad.
Ja lõpetuseks veel,Cž on ikka läbi aegade tuntud oma tänavasõiduaparaatidegi puhul väga sportliku iseloomu tõttu.
Lugupidamisega,Flanagan