20-10-2004, 21:26 PM
Martti Kirjutas:Aga mis Sinu arvates pidi selle 8t. koormaga 53-ga juhtuma?mrali Kirjutas:Minu kolm spravotšnikku (aastaist 72,79 ja 84) annavad kaljavaatidele üheainsa vastuse:mudelinimetus on (vene tähtedest transkribeeritud) ATsPT-0,9,püti maht sel 900 liitrit,täismass 1750 kg.Pidureid pole,rattad GAZ-52lt.Toodeti Sokuluki masinatehases aastast 1967.Sama mudelina oli ka sarnase välimusega piimapütt.Olen näinud sellist lennuvälja KRAZ-i, igati võimas auto oli ja tsisternis oli pumbaks Volga mootor(2,5l), et tea kui kiiresti see paak täis/tühjaks tõmmati. Kui gallerii korda saab siis panen mõned pildid ka sellest KRAZ-ist üles. Ja sa mainisid veel ühes postituses kandevõime kohta: mina tean et üks isa tuttav GAZ 53-le peale pannud 8t koorma ja sõitis veel 90km/h. Polnud mingit probleemi ja pidas kenasti vastu. See toimus vist 1997 või 1998 aastal
Pukkhaakeid oli ka hulk eri variante,GAZidele ja ZILidele mõeldud (1-R-3;1-R-5 ja TMZ-804) ei omanud pidurisüsteemegi.See viimane oli ainult kaheteljelistel palgikärudel (GKB-9383 ja TMZ-802).Praegusel ajal piduriteta sääraseid haakeid enam arvel ei tohi olla.Mul isa praeguses töökohas on ühele 1-R-5le pandud mingi Vene haagise piduritega sild ning kui ta ET-s töötas,siis seal sai tema näpunäidete järgi üks sarnane ZILi piduritega tagasillale istutada.
Veel üks asi,mida ammu pole näinud,on ZILidele ja Kolhidadele mõeldud jahuveo poolhaagis K1040-kaks koonilist tsisterni teineteise järel.
Ning lapsepõlvest mäletan,et Haapsalu (ilmselt siis ka mujal) lennuväljal baseerunud punasõduritel olid KrAZidega veetavad hiigelpikad,kaheteljelised lennukikütuse tankur-poolhaagised (vist TZ-16).Võimsa mulje jätsid tol ajal....
Ning veel kaheteljelised rasked kaablikärud UKT-30.Mõeldud veoks eeskätt GAZ-66 taga.
Flanagan