27-10-2004, 13:14 PM
Rahvusautode väljapanek oleks ka tore. Eriti, kui Datsun100A seisaks juba 50 aastat ja keegi jutustaks, et tema vanaisal oli see esimene auto, millega ta külavahel tibisid lantides puusse pani...
Aga isetehtud ekstreemset tehnikat vôiks küll säilitada. Näiteks päästsin prügimäle minekust sôbra jalgratta, mille ta 15 aastat tagasi ise Ereliukase ja mingist sôjaaegsest raamist ehitas. Ratta väärtus seisneb selles, et ta on ehitatud krossisôiduks ja enne, kui mountinbike-d eestisse jôudsid. Käike ei ole, ees on Gauja punnvôrri vändad ja ise juurdekeevitatud väike hammasratas, taga desna ratas. Tagumine krossikumm on tehtud tavalisest mopeedikummist, lôigates välja pooled mustrinublud. Esimest kummi pole sôbra juurest ära toonud, see on jää2kumm, mis on tehtud ereka kummist, millesse on keeratud 240 M4-polti.
Sellesse klassi kuuluvad ka titekatest tehtud minipunnvôrrid, ise haletsen taga enda tôukeratta järelkäru, mille ehitasin algklassides vineerist ja laudadest, oli kolmerattalise ratastega ja allalastavate potredega. Käru tiisliks oli teine tôukeratta raam ja haakekonksuks titeka kahvel tôukeka tagumise ratta otsas. Kui käru taga oli, polnud vaja ratast püsti hoida ja kuna tiisliksoleval raamil oli ettejooks, siis kurvides kallutas vedav tôukekas automaatselt.
Tôukeratas sai järgmisele tatikapôlvkonnale antud ja käru hekseldas vend seletamata pôhjustel kütteks. Ehkki mul oli plaan talle käegaveetav sang teha ja korralik telg alla panna. Töö ise oli tugev ja korralik.
Aga isetehtud ekstreemset tehnikat vôiks küll säilitada. Näiteks päästsin prügimäle minekust sôbra jalgratta, mille ta 15 aastat tagasi ise Ereliukase ja mingist sôjaaegsest raamist ehitas. Ratta väärtus seisneb selles, et ta on ehitatud krossisôiduks ja enne, kui mountinbike-d eestisse jôudsid. Käike ei ole, ees on Gauja punnvôrri vändad ja ise juurdekeevitatud väike hammasratas, taga desna ratas. Tagumine krossikumm on tehtud tavalisest mopeedikummist, lôigates välja pooled mustrinublud. Esimest kummi pole sôbra juurest ära toonud, see on jää2kumm, mis on tehtud ereka kummist, millesse on keeratud 240 M4-polti.
Sellesse klassi kuuluvad ka titekatest tehtud minipunnvôrrid, ise haletsen taga enda tôukeratta järelkäru, mille ehitasin algklassides vineerist ja laudadest, oli kolmerattalise ratastega ja allalastavate potredega. Käru tiisliks oli teine tôukeratta raam ja haakekonksuks titeka kahvel tôukeka tagumise ratta otsas. Kui käru taga oli, polnud vaja ratast püsti hoida ja kuna tiisliksoleval raamil oli ettejooks, siis kurvides kallutas vedav tôukekas automaatselt.
Tôukeratas sai järgmisele tatikapôlvkonnale antud ja käru hekseldas vend seletamata pôhjustel kütteks. Ehkki mul oli plaan talle käegaveetav sang teha ja korralik telg alla panna. Töö ise oli tugev ja korralik.
