27-10-2004, 17:12 PM
mossepower Kirjutas:Uunikumide paraad, mida tolajal ei osatud hinnata.
1971 aasta erasõidukite statistika oli selline:
Volgad 13%, Moskvich 402-412 29%,ZAZ 24%, Moskvich400-401 18%, Pobeda 7%, Ziguli 1%, ülejäänud (peamiselt import) 8%
[allikas: T&T 12/1971 , artikkel "isiklike autode kasutamisest"]
See 8% on üsna tähelepanuväärne suurus.
Otseselt polnud artiklis öeldud, kui palju autosid kokku oli, aga oli viidatud et NL suurlinnades oli autostumine 26 autot 1000 elaniku kohta ja et Tallinn oli esirinnas.
Täpset elanike arvu 1971 aastal ei tea, 1956. a 267 000 ja 1976. a 408 500 elanikku. [http://www.lisest.org/tallest.htm]
Kuna ülim täpsus ei ole hetkel niikuinii saavutatav, tegin arvutused 350000 põhjal. Autode arvuks tuli siis ca 9000 (era)autot, 8% sellest on ca 700.
Kui nüüd arvestada, et 50-60ndatel toodetud autosid imporditi küllaltki vähe raudse eesriide tõttu, siis ca 500 autot pidid olema (enne)sõjaaegsed uunikumid. Ja seda ainult Tallinnas!
Natuke võib selles arvus ja uunikumiprotsendis kahelda(vähenemise suunas), sest ka 1950nda aasta seisuga oli Tallinnas 500 erasõidukit [http://www.rrg.edu.ee/~rainvaikla/ensv.html] ja vaevalt nad kõik 20 aastat edasi kestsid.
Aga see arv pidi olema jätkuvalt suur, sest päris paljudel tolle aja argipäevastel piltidel vilksatab mõni vanake. Muidugi on võimalik, et jäädvustamiseks ja avaldamiseks valiti justnimelt need pildid ja vaated, mida kaunistas mõni haruldus