30-10-2004, 20:55 PM
Eestis on haruldased paljud autod, mis mitmelgi muul maal üsna tavalised. Kuna nõukogude ajal väljastpoolt suurt liitu autosid siiamaale vähe jõudis, on küllalt sääraseid mudeleid, mida pole siinmail kunagi ühtegi olnud. Kui keegi nüüd välismaalt ühe sellise toob, on see siis ju Eestis haruldus, ikkagi üksainuke eksemplar. Kui see eksemplar siis tagasi välismaale rändab, kas siis kurvastame?
Olen lugenud, et Soome vanaautohuviliste seas on kahesugune suhtumine. Ühed eelistavad autosid, mis juba uuena Soomemaale jõudnud ja millel lisaks restaureerimisele ka ajalugu uurida saab. Teised peavad huvitavamaks tuua välismaalt (eriti USA-st) mõni põnev ja hästi säilinud sõiduk. Eestis polnud nõukogude ajal valikut: välismaale ei pääsenud ja tegeldi siin leiduvate sõidukitega. Nüüd on piirid lahti ja autohuviliste rahakotidki paisunud, välismaalt saab tuua lisaks pruugitud Sierradele ka vanemat ja huvitavamat. Kas nüüd peaksime eristama Eestis säilinud autosid nendest, mis hiljem sisse toodud?
Olen lugenud, et Soome vanaautohuviliste seas on kahesugune suhtumine. Ühed eelistavad autosid, mis juba uuena Soomemaale jõudnud ja millel lisaks restaureerimisele ka ajalugu uurida saab. Teised peavad huvitavamaks tuua välismaalt (eriti USA-st) mõni põnev ja hästi säilinud sõiduk. Eestis polnud nõukogude ajal valikut: välismaale ei pääsenud ja tegeldi siin leiduvate sõidukitega. Nüüd on piirid lahti ja autohuviliste rahakotidki paisunud, välismaalt saab tuua lisaks pruugitud Sierradele ka vanemat ja huvitavamat. Kas nüüd peaksime eristama Eestis säilinud autosid nendest, mis hiljem sisse toodud?
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.