06-11-2004, 22:40 PM
martinmannik Kirjutas:Tegelikult mõtlesin ma pigem bussi reaalset eluiga kapremonte arvesse võtmata, sest vaatamata neile oli ikkagi ette nähtud teatud kilometraaž, mille täissaamise korral tulnuks buss maha kanda. Käiguosa saab ju täielikult kasvõi lõpmatu arv kordi välja vahetada, aga kere küll kohe mitte kuidagi. Mind just see maksimaalne ekspluatatsioonikilometraaž huvitabki.Leidsin üles!! Nimekiri seisuga september 1987, kus on kirjas Tallinna linnaliinibussid - ligi 300 Ik-260 ja 290 Ik-280 - ja nende läbisõit. Vanimad 260-d on aastast 1975 (3 bussi 5067, 2295 ja 2855), suurima läbisõiduga on buss 2069 (1977.a.) 572 tuhat. Üle 55o tuh. on veel kolm 260-t.
Loomulikult oleks põnev teada ka, kui palju on/oli Ikaruste ettenähtud läbisõit n+1 järgu kapitaalremondini jõudmiseks, sest ühelt poolt neid busse omal ajal ju kiideti taevani, teisalt olen ma aga sootuks vastupidiseid arvamusi kuulnud kehva kere üle, mis kergesti rooste läheb, jne...
Lõõtsasid on üks 1975.a. (5295, läbisõit 508 tuh.), üks 1976.a. (miljonär 2846, läbisõit 1005 tuh.) ja ülejäänud 1977 või uuemad. Buss 5238 on läbisõiduga 681 tuh. (aastast 1980, eluaeg sõitis 6. liinil), 5249 - 587 tuh., teised alla 550 tuhande. Ühe juhiga sõitnud bussid 28. liinil aastast 1978 olid 9 ja poole aastaga läbi sõitnud 350...382 tuh.
Justkui tulebki meelde jutt, et linnaliinibusside läbisõidu normiks oli 550 tuhat. Ja kapremonti viimine läbisõidust minu arust ei sõltunud. Igatahes olid seal käimata nii 5067, 2295 ja 2069 kui 5295, 5249, 5238 ja 2846. Lõõtsad 280-d käisid remondis üldse väga vähesed - küll aga enamik 180-d.