09-11-2004, 18:50 PM
Üldiselt võttes on sm. Piiburil täiesti õigus, ainult nüüd tulevad mängu teatud erisused ja nimelt:
1) loodav ühendus (seniste aktivistide põhjal otsustades) hakkab valdavalt koondama endas keskmisest kõrgemal tasemel olevaid (võrreldes nõukogude tavaautodega) teenistus-ja esindusautosid (või luksussõidukeid ja limusiine, kuda keegi neid ka rahvalikult ei nimetaks) või õigemini nende valdajaid. Küllap on paljud meist näinud, kui majesteetlik ja ilus on mööda vuhisev või ka vanalinnas parkiv Volgade ja Tšaikade kolonn (ZILe ja ZISe nii tihedalt ei kohta).Rääkimata nendest, kelle on olnud tänu Sm.Taskule võimalus sellistest üritustest oma või sõbra tehnikaga osa võtta. Sellised autod ei saa näha välja rõvedad, kasimata, roosteaugulised ja mida iganes. Samuti pestakse neid, et värv tolmukihi alt välja paistaks ja auto säraks.Või ka lihtsalt ilus väljasõit sõpradega ndl.lõpus või piknik perega, kuid samamoodi automarki arvestades ei sobi roostekärakat või lihtsalt logu autot presenteerida ja inimesed sulle tee äres heatahtlikult lehvitavad. NB! Auto ei pea tingimata musta värvi olema ja Piiburi enda hiirehalli 22-t on alati hea meel vaadata ja samuti teisi valgeid, halle jne värvi hooldatud Volgasid.
2) paljud tsikliklubides kohandatavad põhimõtted ei ole kohandatavad autoklubides. Olen olnud aastate jooksul tegev nii tsikli- kui autoklubides, seepärast julgen sellise \"statement\"iga esineda. Olen alati imetlenud (ise aastast 1998 alaline osavõtja!) Unic-Moto üritusi ning seda võluvat bohheemlaslikku minnalaskmis meeleolu, mis neid saadab.....kuid vaatamata millele ei kujune need kunagi kaootiliseks läbuks ning alati on toimiv kultuuriprogramm. Hämmastav on see, et klubi liikmeskond koosneb enam kui 100-st tsiklistist + külalised ja vabakuulajad. Kahjuks on seda kooslust autoklubides oluliselt raskem saavutada ja minu arusaamist mööda ei ole ka Eestis suuremalt osalt tsikliklubides see asi toiminud ehk teisisõnu asi on läbuks pööranud (autoklubides pole seda üldse õnnestunud saavutada). Minu jaoks jääb Unic-Moto suvine kokkutulek endiselt oodatuimaks tsikliürituseks, kus igapäevane kroomitud cruiser kõrvale panna ja vana hea \"vanake\" käima lüüa ja tegutsema hakata. Sellist aurat pole teised tsiklitreffid Eestis suutnud tekitada. Klubi Unic (mis põhiliselt automehi ühendab) näiteks on aastate jooksul korduvalt nõudeid karmistanud ka liikmelisuse osas, mis on asjale ainult kasuks tulnud. Ja praeguseks on ka nn. must number muutunud üsnagi ihaldusväärseks entusiastide hulgas ning mille saamiseks on vägagi karmid nõuded Vanatehnika Klubide Liidu poolt. Ja see mitte ei peleta inimesi eemale (v.a. neid, kellest niikuinii asja pole) vaid vastupidi, motiveerib ihaldatud eesmärgi poole püüdlema. See ei tähenda, et praegusel juhul peaks nii karmid nõuded aluseks võtma.
2)Unic-Moto ühendab endas lihtsalt palju toredaid inimesi, kus pole kriteeriume seatud ei tsiklitele ega inimestele (ma ei mäleta peast, kas üldse tsikli omamise kohustustki oli või piisas huvist asja vastu). Tsiklimehed tunnevad suuremat ühtekuuluvustunnet ja seda olenemata tsikli vanusest või maksumusest, sest oma hingeelult ja meelelaadilt nad mõistavad teineteist ja igast inimesest tsiklimeest ei saa. Seepärast loosungist \"Kõkide maade automehed, ühinege!\"tänases maailmas, kus paljudele auto on tarbeese või kohustuslik liikumisvahend ämmale talvekartulite viimiseks, asja ei saa.
3) hulle pole vaja karta, sest inimesed, kes ise sellise asjaga tegelevad on piisavalt hullud. Kuid lollide ja pahatahtlike osas ma sm.Piiburi entusiasmi ei jaga. Nimelt tsiklimeestele antakse ürituse käigus heatahtlikult muiates nii mõnigi vimka andeks, kuna \"nad on niikuinii hullud ja teisest maailmast\". Kuid kui kuskil koondub esmapilgul soliidne rivi esindusautosid, siis ei sobi sinna rivvi sõiduk, mis ilmselgelt sinna ei kuulu oma päritolu või tehnilise konditsiooni poolest ja kui kuskilt uksest kukub välja veel selle autoga mitte kokkusobivas riietuses (näit. kaasaegses T-särgis) oksendav isend, kes muidu on endise kolhoosikeskuse juures asuvas katlamajas igati eesrindlik keevitaja ning kellel on ilusti koju tellitud ka üleriigiline päevaleht, kust saab teada mis maailmas toimub ning ühtlasi edasi täiendada ka kunagi puudulikuks jäänud kooliteed, siis minu jaoks on üritus rikutud ja klubi maine ka. Ja lihtsalt pealtvaatajana vaataksin seda võõristusega ning järgmine kord leiaks ilmselt targemat tegemist kui analoogilist üritust tulla vaatama. Ja rääkimine sellise inimesega ei anna midagi, sest ta ei saa aru, mis ta valesti tegi, sest neil rajoonis nii pidu pannaksegi ja üldse on seal kõrge töötute % ja ajaviiteid vähe. Ja kui veel rääkida püüad, siis klaasistunud silmade kodanik ägestub ja üritab pagasnikust võtta vänta ja sellega sulle äiata, sest nende külas klaaritakse ikka niimoodi arveid. Lihtsam on mitte nendega rääkida vaid üritada tagada, et selliseid inimesi sinna ühendusse algselt ei satuks ja siis pole vaja ka rääkida kellelegi, et sinu Volga pole ilus. Kui nad tunnevad ennast tõrjutuna, on ju alati võimalus neil teha eraldi oma klubi, kus sellised koos käivadki. Suvorov ei öelnud ilmaasjata, et kui om plekke mundril, on plekke ka hingel. Inimene, kes on võimeline piisavalt hoolitsema Volga või muu sarnase auto eest, ei tee reeglina ka midagi sellist, mistõttu talle klubilise liikumise uksed suletuks peaksid jääma.NB! Ma ei räägi siinkohal sellest, et üritustel, kui enam sõitmist ei ole, ei tohiks napsu võtta.Tohib küll! Ma räägin mentaliteedist.Ja Helmutiga on korduvalt koos klaasikene võetud ja kavatsen seda ka edaspidi teha. Aga Hitler oli ka muuhulgas suht karmi käega mees ning tegeles jõudumööda inimrämpsu välja juurimisega..mis tal ka mõnda aega õnnestus.....ka sellest võib õppust võtta ;-)
Ja kes tahab mõnda liberaalset põhikirja lugeda võiks selle võtta tsikliklubi Nowhere League kodulehelt.
1) loodav ühendus (seniste aktivistide põhjal otsustades) hakkab valdavalt koondama endas keskmisest kõrgemal tasemel olevaid (võrreldes nõukogude tavaautodega) teenistus-ja esindusautosid (või luksussõidukeid ja limusiine, kuda keegi neid ka rahvalikult ei nimetaks) või õigemini nende valdajaid. Küllap on paljud meist näinud, kui majesteetlik ja ilus on mööda vuhisev või ka vanalinnas parkiv Volgade ja Tšaikade kolonn (ZILe ja ZISe nii tihedalt ei kohta).Rääkimata nendest, kelle on olnud tänu Sm.Taskule võimalus sellistest üritustest oma või sõbra tehnikaga osa võtta. Sellised autod ei saa näha välja rõvedad, kasimata, roosteaugulised ja mida iganes. Samuti pestakse neid, et värv tolmukihi alt välja paistaks ja auto säraks.Või ka lihtsalt ilus väljasõit sõpradega ndl.lõpus või piknik perega, kuid samamoodi automarki arvestades ei sobi roostekärakat või lihtsalt logu autot presenteerida ja inimesed sulle tee äres heatahtlikult lehvitavad. NB! Auto ei pea tingimata musta värvi olema ja Piiburi enda hiirehalli 22-t on alati hea meel vaadata ja samuti teisi valgeid, halle jne värvi hooldatud Volgasid.
2) paljud tsikliklubides kohandatavad põhimõtted ei ole kohandatavad autoklubides. Olen olnud aastate jooksul tegev nii tsikli- kui autoklubides, seepärast julgen sellise \"statement\"iga esineda. Olen alati imetlenud (ise aastast 1998 alaline osavõtja!) Unic-Moto üritusi ning seda võluvat bohheemlaslikku minnalaskmis meeleolu, mis neid saadab.....kuid vaatamata millele ei kujune need kunagi kaootiliseks läbuks ning alati on toimiv kultuuriprogramm. Hämmastav on see, et klubi liikmeskond koosneb enam kui 100-st tsiklistist + külalised ja vabakuulajad. Kahjuks on seda kooslust autoklubides oluliselt raskem saavutada ja minu arusaamist mööda ei ole ka Eestis suuremalt osalt tsikliklubides see asi toiminud ehk teisisõnu asi on läbuks pööranud (autoklubides pole seda üldse õnnestunud saavutada). Minu jaoks jääb Unic-Moto suvine kokkutulek endiselt oodatuimaks tsikliürituseks, kus igapäevane kroomitud cruiser kõrvale panna ja vana hea \"vanake\" käima lüüa ja tegutsema hakata. Sellist aurat pole teised tsiklitreffid Eestis suutnud tekitada. Klubi Unic (mis põhiliselt automehi ühendab) näiteks on aastate jooksul korduvalt nõudeid karmistanud ka liikmelisuse osas, mis on asjale ainult kasuks tulnud. Ja praeguseks on ka nn. must number muutunud üsnagi ihaldusväärseks entusiastide hulgas ning mille saamiseks on vägagi karmid nõuded Vanatehnika Klubide Liidu poolt. Ja see mitte ei peleta inimesi eemale (v.a. neid, kellest niikuinii asja pole) vaid vastupidi, motiveerib ihaldatud eesmärgi poole püüdlema. See ei tähenda, et praegusel juhul peaks nii karmid nõuded aluseks võtma.
2)Unic-Moto ühendab endas lihtsalt palju toredaid inimesi, kus pole kriteeriume seatud ei tsiklitele ega inimestele (ma ei mäleta peast, kas üldse tsikli omamise kohustustki oli või piisas huvist asja vastu). Tsiklimehed tunnevad suuremat ühtekuuluvustunnet ja seda olenemata tsikli vanusest või maksumusest, sest oma hingeelult ja meelelaadilt nad mõistavad teineteist ja igast inimesest tsiklimeest ei saa. Seepärast loosungist \"Kõkide maade automehed, ühinege!\"tänases maailmas, kus paljudele auto on tarbeese või kohustuslik liikumisvahend ämmale talvekartulite viimiseks, asja ei saa.
3) hulle pole vaja karta, sest inimesed, kes ise sellise asjaga tegelevad on piisavalt hullud. Kuid lollide ja pahatahtlike osas ma sm.Piiburi entusiasmi ei jaga. Nimelt tsiklimeestele antakse ürituse käigus heatahtlikult muiates nii mõnigi vimka andeks, kuna \"nad on niikuinii hullud ja teisest maailmast\". Kuid kui kuskil koondub esmapilgul soliidne rivi esindusautosid, siis ei sobi sinna rivvi sõiduk, mis ilmselgelt sinna ei kuulu oma päritolu või tehnilise konditsiooni poolest ja kui kuskilt uksest kukub välja veel selle autoga mitte kokkusobivas riietuses (näit. kaasaegses T-särgis) oksendav isend, kes muidu on endise kolhoosikeskuse juures asuvas katlamajas igati eesrindlik keevitaja ning kellel on ilusti koju tellitud ka üleriigiline päevaleht, kust saab teada mis maailmas toimub ning ühtlasi edasi täiendada ka kunagi puudulikuks jäänud kooliteed, siis minu jaoks on üritus rikutud ja klubi maine ka. Ja lihtsalt pealtvaatajana vaataksin seda võõristusega ning järgmine kord leiaks ilmselt targemat tegemist kui analoogilist üritust tulla vaatama. Ja rääkimine sellise inimesega ei anna midagi, sest ta ei saa aru, mis ta valesti tegi, sest neil rajoonis nii pidu pannaksegi ja üldse on seal kõrge töötute % ja ajaviiteid vähe. Ja kui veel rääkida püüad, siis klaasistunud silmade kodanik ägestub ja üritab pagasnikust võtta vänta ja sellega sulle äiata, sest nende külas klaaritakse ikka niimoodi arveid. Lihtsam on mitte nendega rääkida vaid üritada tagada, et selliseid inimesi sinna ühendusse algselt ei satuks ja siis pole vaja ka rääkida kellelegi, et sinu Volga pole ilus. Kui nad tunnevad ennast tõrjutuna, on ju alati võimalus neil teha eraldi oma klubi, kus sellised koos käivadki. Suvorov ei öelnud ilmaasjata, et kui om plekke mundril, on plekke ka hingel. Inimene, kes on võimeline piisavalt hoolitsema Volga või muu sarnase auto eest, ei tee reeglina ka midagi sellist, mistõttu talle klubilise liikumise uksed suletuks peaksid jääma.NB! Ma ei räägi siinkohal sellest, et üritustel, kui enam sõitmist ei ole, ei tohiks napsu võtta.Tohib küll! Ma räägin mentaliteedist.Ja Helmutiga on korduvalt koos klaasikene võetud ja kavatsen seda ka edaspidi teha. Aga Hitler oli ka muuhulgas suht karmi käega mees ning tegeles jõudumööda inimrämpsu välja juurimisega..mis tal ka mõnda aega õnnestus.....ka sellest võib õppust võtta ;-)
Ja kes tahab mõnda liberaalset põhikirja lugeda võiks selle võtta tsikliklubi Nowhere League kodulehelt.