09-11-2004, 19:06 PM
Tere
Garaazi lae tegemiseks kaalun hetkel kahe variandi vahel. Kuna vaja on sillata 6,2m-ine vahe, tala pikkus peaks siis olema 6,6m, sellise ebastandartse pikkusega seamaterjali isegi leiaks. Aga garaazi peale, katusse alla, tulevad eluruumid ning talad (10x20cm) jäävad nõrgaks ja hakkavad läbipainduma. Selles mõõdus talade sildeks on 5 m maksimum.
Kavatsen kasutada kahte tugitala ning laetalad toetuvad nende peale. Tugitalaks oleks kõige param panna metall topelt T tala kõrgusega alates 230mm, aga metall on kuramuse kalliks läinud.
Teine variant: panna neli prussi (5x20cm) kõrvuti ja tõmmata need pikkade poltidega omavahel kokku. Prusside üksteise kõrvale sätimisel tuleb jälgida, et puu aastarõngad oleksid üksteise suhtes erinevale poole. Tulemuseks on liimpuidu omadustaga tala 20x20 cm, mis on tugevam kui tavalisest palgist väljasaetud 20x20 tala.
Muidugi viimase variandi miinus on tuleohtlikus.
Esimese variandi suur pluss on telfri ehitamise võimalus
Garaazi lae tegemiseks kaalun hetkel kahe variandi vahel. Kuna vaja on sillata 6,2m-ine vahe, tala pikkus peaks siis olema 6,6m, sellise ebastandartse pikkusega seamaterjali isegi leiaks. Aga garaazi peale, katusse alla, tulevad eluruumid ning talad (10x20cm) jäävad nõrgaks ja hakkavad läbipainduma. Selles mõõdus talade sildeks on 5 m maksimum.
Kavatsen kasutada kahte tugitala ning laetalad toetuvad nende peale. Tugitalaks oleks kõige param panna metall topelt T tala kõrgusega alates 230mm, aga metall on kuramuse kalliks läinud.
Teine variant: panna neli prussi (5x20cm) kõrvuti ja tõmmata need pikkade poltidega omavahel kokku. Prusside üksteise kõrvale sätimisel tuleb jälgida, et puu aastarõngad oleksid üksteise suhtes erinevale poole. Tulemuseks on liimpuidu omadustaga tala 20x20 cm, mis on tugevam kui tavalisest palgist väljasaetud 20x20 tala.
Muidugi viimase variandi miinus on tuleohtlikus.
Esimese variandi suur pluss on telfri ehitamise võimalus