14-11-2004, 22:10 PM
Mälestused alates aastast 1980.a. Päris vene aja lõpus tulid veel Sakku 5 ja vist Tartusse 3 Iveco TurboStar`i 190-35 (mõned sõidavad veel praegugi) Trailori haagistega (esimesed 3 sillalised). Peale selle tulid veel Sakku 1 või 2 uuematüübilist kolmesillalist MAZ`i, jällegi esimesed Eestis. Nende kohta kirjutati ka siis sellel ajal ilmunud ajalehes Signaal.
Enne Moskva olümpiat toodi eestisse MB-d, olid kolmesillalised kollase kabiiniga, sõitsid ainult KAP riike. Mingila ajajärgul lisandus veel teatud arv (2-3) valge kabiiniga MB-d. Maz`id uhasid ainult Sots riike. Maz`id Eestis ainult kahesillalised ja sellel ajal tootmises olnud nii ümara kabiiniga, kui ka hiljem Super-Maz´id. Maz-e kasutusiga oli vist max 2 või 3 aastat, mispeale jagati laiali kohalikele autobaasidele kohalikuks ja NSVL tööks. Haagistest mäletan ainult Kögelit ja Trailorit, äkki olid ka Kässbhoererid ja Freuhfaud. Vene haagiseid ei kasutatud, samuti muid veokeid peale Maz´i. Muud olid lihtsalt vastupidavuse poolest saast mida ei saanud üle piiri lasta. Kamaz nõrk ja läks laiali.
Üleliiduline Sovavto kasutas minu teada samuti ainult vene tehnikast Maz-e, võibolla lõunas kasutati ka midagi muud aga ei usu.
Liaz-e ei kasutatud. Praga ja Škoda Alka haagistega olid esimesed mida kasutati välisvedudel. Alustati Sots riikidest.
Sovavto osakondi oli peaaegu igas liiduvabariigis, mõnes isegi kaks ja rohkem. Moskva, Leningrad (k.a. konteinerv), Riia, Leedu 1 või 2, Minsk, Brest (vedas põhiliselt konteinereid), Eesti 2 jne.
Põhilised veokid olid Volvo`d (esimesed tulid Leningradi ja Moskvasse 70-80 a), MB-d, Iveco`d (alates 89 mudelid), Volvod
F ja FH-d, täpsed andmed puuduvad, kuid olen kuulnud, et ka esimesed seeria Renault Magnumid. Nendele markidele on nad truuks jäänud siia maani. www.sovtransavto.ru
Muideks 1980 aasta kollaste MB-ga kaasnes ostu-müügi lepingus huvitav punkt, et peale kasutusea lõppu tuleb autod komplektselt tagastada sakslastele ning neid ei tohi NSVL territooriumil edaspidi kasutada.
Enne Moskva olümpiat toodi eestisse MB-d, olid kolmesillalised kollase kabiiniga, sõitsid ainult KAP riike. Mingila ajajärgul lisandus veel teatud arv (2-3) valge kabiiniga MB-d. Maz`id uhasid ainult Sots riike. Maz`id Eestis ainult kahesillalised ja sellel ajal tootmises olnud nii ümara kabiiniga, kui ka hiljem Super-Maz´id. Maz-e kasutusiga oli vist max 2 või 3 aastat, mispeale jagati laiali kohalikele autobaasidele kohalikuks ja NSVL tööks. Haagistest mäletan ainult Kögelit ja Trailorit, äkki olid ka Kässbhoererid ja Freuhfaud. Vene haagiseid ei kasutatud, samuti muid veokeid peale Maz´i. Muud olid lihtsalt vastupidavuse poolest saast mida ei saanud üle piiri lasta. Kamaz nõrk ja läks laiali.
Üleliiduline Sovavto kasutas minu teada samuti ainult vene tehnikast Maz-e, võibolla lõunas kasutati ka midagi muud aga ei usu.
Liaz-e ei kasutatud. Praga ja Škoda Alka haagistega olid esimesed mida kasutati välisvedudel. Alustati Sots riikidest.
Sovavto osakondi oli peaaegu igas liiduvabariigis, mõnes isegi kaks ja rohkem. Moskva, Leningrad (k.a. konteinerv), Riia, Leedu 1 või 2, Minsk, Brest (vedas põhiliselt konteinereid), Eesti 2 jne.
Põhilised veokid olid Volvo`d (esimesed tulid Leningradi ja Moskvasse 70-80 a), MB-d, Iveco`d (alates 89 mudelid), Volvod
F ja FH-d, täpsed andmed puuduvad, kuid olen kuulnud, et ka esimesed seeria Renault Magnumid. Nendele markidele on nad truuks jäänud siia maani. www.sovtransavto.ru
Muideks 1980 aasta kollaste MB-ga kaasnes ostu-müügi lepingus huvitav punkt, et peale kasutusea lõppu tuleb autod komplektselt tagastada sakslastele ning neid ei tohi NSVL territooriumil edaspidi kasutada.