21 käänmikupolt
#4

Martti Kirjutas:Olime ka isaga Gaz 53-ga 3,5 tundi teel kuna ei saanud lahti ühte ratta mutrit, see ka ainus millest jõud üle ei käinud ja võtme vinti keerasime. Oli üle värvitud ja võib olla oli rooste ka vahel, hiljem tuli isa tuttav appi, valas mutri pidurivedelikuga üle ja kohe kergem. Keerasime mutreid 3,5-4m pikkuse toruga.

Pidurivedelik aitab ka, kuigi MoS2 on parem. Muide, 51/52/53 rattavõtmeid liikus nädalat 2 tagasi Tartu Realiseerimiskeskuses. Iseasi, kas neist asja on, sest need olid Vene ajal vägagi kõikuva kvaliteediga. Mina eelistan seepärast kolhoosiaegset kasutusel olnud võtit, mida pikaajaline ekspluatatsioon ei ole ära kulutanud ega purustanud, mis on märk tööriista kvaliteedist. Muide, sellesse võtmesse minev pulk on mul treitud Jossi lindipoldist (väga vastupidav teras). Ning vanade asjade avamiseks olen kasutanud ca 2 m torupikendust, millel otsas tallusin.

Kõik rattamutrid/poldid on senini avanenud Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
21 käänmikupolt - Autor: Juurikaz - 13-12-2004, 11:15 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne