17-12-2004, 17:32 PM
Mark tõesti Polski Fiat ja auto täisnimi Polski Fiat 1100p Sport Coupe. Valmistati 1974. aastal. Et see kupee põhines 125p osadel, on levinud eksiarvamus, isegi paaril poolakate leheküljel sellist väidet kohanud. Tegelikult auto aluseks Fiat 128, mis küll põhjalikult ümber tehtud. Mootor koos jõuülekandega viidud tagatelje juurde ja pööratud 180 kraadi, nii et mootor tagatelje taga ja kallutatud pisut tahapoole. Rangelt võttes siis tegu mitte keskmootori, vaid tagamootoriga. Tagavedrustuseks kasutatud Fiat 128 esivedrustust (muidugi ilma roolita). Mootoriga manööverdamise eesmärgiks oli saada ruumi lisaistmete jaoks, tegu siis 2+2 istmelisega. Kere muidugi klaasplastist, kasutatud mitmete Fiati mudelite osi, pisut ka 125p omi (näiteks klappide alla peidetud 4 ümmargust esilaternat). Stiilne itaaliapärane disain tekitab kahtlust, kas ikka tegu tervenisti poolakate vaimusünnitisega. Võimalik, et 2+2-istmelise keskmootoriga kupee idee tekkis Fiati inseneridel ja disaineritel ning poolakad viisid selle idee ellu. Seeriatootmiseni ei jõutud, kuigi sellised plaanid olid olnud. Kindlasti oleks selline kupee, ehk pisut võimsama mootoriga varustatult, olnud kõva konkurent Škoda 110 R kupeele.
Siin siis poolakeelne artikkel sellest autost, all ka 2 pilti (Fotki).
Siin siis poolakeelne artikkel sellest autost, all ka 2 pilti (Fotki).
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.