10-01-2005, 11:47 AM
Saksamaal on minu teada peale Napoleoni vallatusi 19. sajandi algul kehtinud parempoolne liiklus. Kuna nii sakslaste rahvuslik ärkamine kui ka loomulikult jõuvankrite valmistamine jäi selle järgsesse aega, siis on loomulik, et kõik valmistet isendid on parempoolse külgkorviga.
Kas ei olnud tegemist miski samodelkiniga? Näiteks miski Briti rattaga, millele BMW mootor peale istutet? Või leiti miski inglise ratta vasakpoolne korv, mille kuldkäed BMW külge aretasid?
Peale sõda liikus sinmail massilistes kogustes ise- ja/või ümberehitatud asju. Toormaterjaliks ennesõjaaegne kola ja Saksa sõjaväe poolt mahajäetu. Kuna sakslastel oli ülisuur puudus tehnikast, siis võttis ta tihti kõik vallutatud maade kola kasutusse, mis siis jõudis igale poole mujale, sh Eestisse.
Kas ei olnud tegemist miski samodelkiniga? Näiteks miski Briti rattaga, millele BMW mootor peale istutet? Või leiti miski inglise ratta vasakpoolne korv, mille kuldkäed BMW külge aretasid?
Peale sõda liikus sinmail massilistes kogustes ise- ja/või ümberehitatud asju. Toormaterjaliks ennesõjaaegne kola ja Saksa sõjaväe poolt mahajäetu. Kuna sakslastel oli ülisuur puudus tehnikast, siis võttis ta tihti kõik vallutatud maade kola kasutusse, mis siis jõudis igale poole mujale, sh Eestisse.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel