18-01-2005, 20:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-01-2005, 21:03 PM ja muutjaks oli Jesper.)
skorpion3 Kirjutas:aga kas keegi teab ohte, mis võivad ilmneda kangema nuka panemisel?
Mootor on üks suur tervik. Ilma kompleksse lähenemiseta, lihtsalt \"kangemat nukka pannes\" võib igasugu asju juhtuda. Olenevalt nukast võid sa vajada teistsuguseid nookureid, klapivedrusid, klappe, klapipukse... Ja kui ka midagi katki ei lähe, on oht, et uus ja kallis sportnukk on lihtsalt kasutu ja sa oled oma raha asjatult raisanud. Halvimal juhul võib võimsus isegi väheneda. Pintole on sportnukkvõlle väga palju erinevaid, kõigil on erinevad parameetrid, vastavalt soovitavale lõpptulemusele tuleb valida nukk ning modifitseerida kaant, etc, etc, etc.
Foorumist ükshaaval küsides sa kogu vajalikku infot nagunii kätte ei saa, seega soovitan veelkord soojalt David Vizardi raamatut. Kuigi see võib kallis tunduda, on ta oluliselt odavam enamikust vigadest, mida on selle mootori tuunimise juures võimalik teha.
Mul on olemas ka pdf-ina Des Hammilli \"How to power tune Ford SOHC 4-cylinder Pinto engine & Cosworth DOHC engines for road and track.\", kui sa mingi viisi välja mõtled, kuidas see sinuni jõuab, siis võin jagada. Põhiasjad saab ka sealt teada, kuigi raamat pole teooria osas nii põhjalik kui eelmine.
Ilma korralikke eelteadmisi omamata on selle asja õnnestumine loterii.
