19-01-2005, 19:11 PM
Tõnu, printsiip on õige.
Pigem üks ja tugev muuseum tekitab võimaluse ka midagi reaalselt restaureerida. Füüsilisi muuseumeid võib minu pärast kasvõi igas nurgataguses olla, kuid see ei toida! Soomes juba ei toida, Saksas ei toida, ei ole neil külastatavust ka mujal ilmas. Kogu aeg on kollektsioonid müügis, sest järgmine ja järgmine muuseum on pankrotistunud.
Üks, riiklik ja TUGEV muuseum suudaks teoreetiliselt tekitada vajaliku materjaal-tehnilise baasi ja vastavad oskustöölised palgata, kes ostujuhi poolt soetatud või heatahtliku aatemehe poolt kingitud vanatehnika ka reaalselt ära suudaksid restaureerida. Sry, kuid kusiganes mujal Eestimaa osas ei oleks see mõeldav. No hädapärast jah Tartus, kuid riik tahab kindlasti oma vara ka kontrollida. Lisaks annaks Tehnikamuuseum Vabaõhumuuseumile tugevat lisaväärtust.
Ma olen nõus, et Tartu bussid võiksid olla eksponeeritud Tartus, kuid suuremal hulgal suudaks neid restoda vaid riiklikul toel, korralikus suures töökojas ja oskustööliste osavõtul. Seal võiks põhimõtteliselt ju ka TA-1 koopia ehitada. Mis selles keerulist oleks? Aga mida kõike peaks see töökoda sisaldama? Puutöö peitlist liimipressini, metall vasarast TIGini ja stantsist giljotiinini, värvikamber, puhastuskamber, sadulsepa töökoda, poleerimine. Galvaanika võiks jääda Narva...
Lisaks muuseumihoone ehitamisele tuleks selline töökoda kõrvale teha, sest TÄNA ei ole Eestis peale Märt Aarne kedagi, kes kvaliteetset restaureerimist teenustööna suudaks teha. Või õigemini, kes selle ette võtaks. Äriettevõte tahab saada kasumit, mille siis peaksid elanikud-maksumaksjad kinni maksma. Muuseumis saab tööline palka ja ongi kõik. Rahaliselt tasub töökoja ehitamine ennast riigile juba paari EDEVA või suure asja tegemisel ära.
Pigem üks ja tugev muuseum tekitab võimaluse ka midagi reaalselt restaureerida. Füüsilisi muuseumeid võib minu pärast kasvõi igas nurgataguses olla, kuid see ei toida! Soomes juba ei toida, Saksas ei toida, ei ole neil külastatavust ka mujal ilmas. Kogu aeg on kollektsioonid müügis, sest järgmine ja järgmine muuseum on pankrotistunud.
Üks, riiklik ja TUGEV muuseum suudaks teoreetiliselt tekitada vajaliku materjaal-tehnilise baasi ja vastavad oskustöölised palgata, kes ostujuhi poolt soetatud või heatahtliku aatemehe poolt kingitud vanatehnika ka reaalselt ära suudaksid restaureerida. Sry, kuid kusiganes mujal Eestimaa osas ei oleks see mõeldav. No hädapärast jah Tartus, kuid riik tahab kindlasti oma vara ka kontrollida. Lisaks annaks Tehnikamuuseum Vabaõhumuuseumile tugevat lisaväärtust.
Ma olen nõus, et Tartu bussid võiksid olla eksponeeritud Tartus, kuid suuremal hulgal suudaks neid restoda vaid riiklikul toel, korralikus suures töökojas ja oskustööliste osavõtul. Seal võiks põhimõtteliselt ju ka TA-1 koopia ehitada. Mis selles keerulist oleks? Aga mida kõike peaks see töökoda sisaldama? Puutöö peitlist liimipressini, metall vasarast TIGini ja stantsist giljotiinini, värvikamber, puhastuskamber, sadulsepa töökoda, poleerimine. Galvaanika võiks jääda Narva...
Lisaks muuseumihoone ehitamisele tuleks selline töökoda kõrvale teha, sest TÄNA ei ole Eestis peale Märt Aarne kedagi, kes kvaliteetset restaureerimist teenustööna suudaks teha. Või õigemini, kes selle ette võtaks. Äriettevõte tahab saada kasumit, mille siis peaksid elanikud-maksumaksjad kinni maksma. Muuseumis saab tööline palka ja ongi kõik. Rahaliselt tasub töökoja ehitamine ennast riigile juba paari EDEVA või suure asja tegemisel ära.