20-01-2005, 11:29 AM
Ma ei ole väitnudki, et kõik odav on ja iga masina saab odavalt hankida ja korda teha. Opereerisin konkreetselt antud nimekirjas olevate masinatega ja väitsin et suur osa sellest nimekirjast, mitte loomulikult igat neist, saab kordi odavamalt hankida ja korda teha. Keegi ei käsi alustada ju kollektsiooni loomist kõige kallimatest ja haruldasematest neist, ikka vastavalt momendivõimalustele. Lihtsalt olen viimase 6kuu jooksul näinud müügis niipalju ja suhteliselt odavaid korralike vanasõidukeid ja ka ideaalseid ehitustoorikuid. Paari masina puhul põen siiani, et ise ära ei ostnud... kuna olen hiljem näinud, kes ja mida sellega juba teinud on. Minu arvates just kõigepealt tehnika päästmine võiks olla sellise muuseumi esmane funktsioon. Võibolla tõesti on muuseumil tunduvalt uhkem omada 1-2 eriti haruldast masinat... selle asemel, et alustada korraliku kollektsiooni loomist just neist, mida veel(!) võimalik suhteliselt lihtsalt hankida ja taastada on... ja siis samade masinate hankimise ja taastamise peale 5-10 aasta pärast kordades rohkem kulutada.
Neid \"1-2 auto mehi\" on ju nagunii kõikkohad täis.
Samas olen ka just mitme väikese ja spetsiifilisema (mootorratta, võidusõidu, nõukogude tehnika, tuletõrje jne), mitte ühe suure muusemi pooldaja just selle tõttu, et suures jääb ikkagi kõik lihtsalt üldiseks ülevaateks ja ühegi konkreetse teema pisinüanssidesse ja detailidesse lihtsalt ei suudeta mahu tõttu minna... ja kogu asja mõte olekski see, et näe, meil Eestis on on kah muuseum...
Vabandan väga veelkord oma arvamuse omamise eest ja kordan veelkord, et ma ei kahtle tehnikamuuseumi kui sellise vajalikuses... aga lihtsalt pärast seda kui sai suure käraga avatud okupatsioonimuuseumi külastatud, kus on ehitatud moodne karp, kus eriti midagi näidata ei ole (või ei osata näidata) ja ka see mis on, on eksponeeritud alla igasuguse arvestuse ja inimloogika, olen igasuguste selliste projektide kohapealt suhteliselt pragmaatiline.
Lisan:
Kui olen ikka õieti aru saanud, aga antud teemast tundub nii, siis antud kontekstis on loodava muuseumi puhul tegu eksponeerimiskoha loomisega, kus siis inimesed, kes on masinad ise ostnud ja ära taastanud, saavad neid rahvale näidata. Vaja on ka sellist kohta, kuna paljusid sõidukite omanikke kuumitab pidev ruumipuudus ja puudub korralik ja turvaline masina hoidmiskoht... ja edev inimloomus õnneks tahab oma masinat ka teistele näidata. Aga tahaks ikkagi kõigepealt kuulda ka sellest, mida loodav muuseum lisaks sellele ise teha on plaaninud.
Neid \"1-2 auto mehi\" on ju nagunii kõikkohad täis.
Samas olen ka just mitme väikese ja spetsiifilisema (mootorratta, võidusõidu, nõukogude tehnika, tuletõrje jne), mitte ühe suure muusemi pooldaja just selle tõttu, et suures jääb ikkagi kõik lihtsalt üldiseks ülevaateks ja ühegi konkreetse teema pisinüanssidesse ja detailidesse lihtsalt ei suudeta mahu tõttu minna... ja kogu asja mõte olekski see, et näe, meil Eestis on on kah muuseum...
Vabandan väga veelkord oma arvamuse omamise eest ja kordan veelkord, et ma ei kahtle tehnikamuuseumi kui sellise vajalikuses... aga lihtsalt pärast seda kui sai suure käraga avatud okupatsioonimuuseumi külastatud, kus on ehitatud moodne karp, kus eriti midagi näidata ei ole (või ei osata näidata) ja ka see mis on, on eksponeeritud alla igasuguse arvestuse ja inimloogika, olen igasuguste selliste projektide kohapealt suhteliselt pragmaatiline.
Lisan:
Kui olen ikka õieti aru saanud, aga antud teemast tundub nii, siis antud kontekstis on loodava muuseumi puhul tegu eksponeerimiskoha loomisega, kus siis inimesed, kes on masinad ise ostnud ja ära taastanud, saavad neid rahvale näidata. Vaja on ka sellist kohta, kuna paljusid sõidukite omanikke kuumitab pidev ruumipuudus ja puudub korralik ja turvaline masina hoidmiskoht... ja edev inimloomus õnneks tahab oma masinat ka teistele näidata. Aga tahaks ikkagi kõigepealt kuulda ka sellest, mida loodav muuseum lisaks sellele ise teha on plaaninud.