Nõukogude inimese auto
#9

Jõuwankrite käekäigu järelekuulajana jutustan Tõnu jutu illustratsiooniks järgmise loo.
Enne sõda tõi August Zimmermann Eestisse Studebeckeri shassi, mille peale ehitati võidusõiduauto. Viimased sõidud tegi see veel 50-datel kilomeetrisõitudel Viljandi maanteel. Siis lammutati see masin Truda klubi hoovil Tulbi tänaval ära. Meile kõigile tuntud Kure Hans tõi sealt ära tagasilla, mille hiljem andis makaroni vabriku direktorile Horchile tagasillaks(kuna mees kaalus 160kg, siis originaalsild ei pidanud vastu).
Parralleelselt arenes teine lugu. Nimelt oli meil peale sõda 2 MG võidusõiduautot. Üks neist kuulus Jemeljanovile. Järgmine omanik Teesalu lammutas selle ära, paberid leidsid kasutamist Hanomagi juures, mis müüdi Nõmmele. Hanomagiga juhtus avarii - Gaz 51 sõitis külje pealt sisse. Taastada polnud mõtet, sest kiirabist sai tollal mahakantud Skoda keresid. Nii sündis ja sõidab tänapäevani riistapuu, millel on Skoda kere, Pobi mootor ja esisild JA OH IMET ülalpoolmainitud Studebeckeri tagasild. Selle auto mark on aga endiselt MG.
Minu meelest, koos selle looga, täiesti muuseumi vääriline eksponaat. Number võiks olla siiru-viiruline.

Rene
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Nõukogude inimese auto - Autor: Väravamehaanik - 24-01-2005, 13:36 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne