30-01-2005, 04:00 AM
Kontaktide korrastamisel viili tasaseks vaid kühmud, lohke ei pea välja viilima
Kui mootor ei käivitu hommikuti praegusel niiskel aastaajal, ongi üks põhjusi sellessamas niiskuses. Talvise sõidu tagajärjel ladestub autole igale poole liikluses üleskeerutatud kemikaali-soolvee udu. Soolal on see omadus, et ta neelab õhust niiskust. Pärast öist seismist hommikul kapotti avades võime kohata veest leemendavat mootorit ta juurde kuuluva atribuutikaga, mille hulka kuulub ka jagaja. Soolasel veel on aga ka see füüsikaline omadus, et ta juhib elektrit. Siin võibki vea põhjus olla miks mootor ei käivitu. Lihtsalt süütsüsteemi osad (süütepool, kõrgepingejuhtmed, jagaja kaas) \"peksavad üle\", st. kõrgepinge vool ei jõuagi küünaldeni. Selle kõrvaldamiseks on lihtne moodus: kasta väike lapike diiselküttesse ja pühi üle süütepool, kõrgepingejuhtmed, piibud (ka seest), jagaja kaas seest kui väljast, ka rootor, jälgi et nafta ei sattuks kontaktidele. Korras küünalde puhul peaks nüüd mootor hoobilt käivituma! Ka küünalde põhja ladestunud must tahm võib olla voolulekke tekitajaks, sest ka tahm on el. juht. Küünladelt eemaldada mehaaniliselt tahmajäägid, leotada ja pesta atsetoonis´ja puhuda suruõhuga kuivaks.
Eelneva protseduuri tegemisel võib DK asemel kasutada ka mingit vedelat õli või aerosoolis müüdavat roostes poltide-mutrite leotusvedelikku. Kõigi toime on üks- nad blokeerivad sädeme \"ülepeksmise\". Toimingut korda iga 2 nädala tagant.
Teine viga võib peituda karbussis. Et külm mootor paremini käivituks, vajab ta \"rikast\" küttesegu. Selleks suletakse karpa õhuklapp ja mosseomanikud tallavad 2-3-4 X gaasipedaali, et kiirenduspump \"pissiks\" lisabensiini segukoonusesse. Nüüd käivita. Kui aga kiirenduspumba düüs on ummistunud, siis \"pissimist\" ei toimu. Kontrollimiseks eemalda õhupuhasti kaas, vaata ülalt otse karbussi ja vajuta gaasihoovastikku. Kui pritsib, siis OK, kui ei, siis düüs umbes või kiirenduspumba kolb kinni.
Anna teada, kas nendest näpunäidetest oli kasu!
Kui mootor ei käivitu hommikuti praegusel niiskel aastaajal, ongi üks põhjusi sellessamas niiskuses. Talvise sõidu tagajärjel ladestub autole igale poole liikluses üleskeerutatud kemikaali-soolvee udu. Soolal on see omadus, et ta neelab õhust niiskust. Pärast öist seismist hommikul kapotti avades võime kohata veest leemendavat mootorit ta juurde kuuluva atribuutikaga, mille hulka kuulub ka jagaja. Soolasel veel on aga ka see füüsikaline omadus, et ta juhib elektrit. Siin võibki vea põhjus olla miks mootor ei käivitu. Lihtsalt süütsüsteemi osad (süütepool, kõrgepingejuhtmed, jagaja kaas) \"peksavad üle\", st. kõrgepinge vool ei jõuagi küünaldeni. Selle kõrvaldamiseks on lihtne moodus: kasta väike lapike diiselküttesse ja pühi üle süütepool, kõrgepingejuhtmed, piibud (ka seest), jagaja kaas seest kui väljast, ka rootor, jälgi et nafta ei sattuks kontaktidele. Korras küünalde puhul peaks nüüd mootor hoobilt käivituma! Ka küünalde põhja ladestunud must tahm võib olla voolulekke tekitajaks, sest ka tahm on el. juht. Küünladelt eemaldada mehaaniliselt tahmajäägid, leotada ja pesta atsetoonis´ja puhuda suruõhuga kuivaks.
Eelneva protseduuri tegemisel võib DK asemel kasutada ka mingit vedelat õli või aerosoolis müüdavat roostes poltide-mutrite leotusvedelikku. Kõigi toime on üks- nad blokeerivad sädeme \"ülepeksmise\". Toimingut korda iga 2 nädala tagant.
Teine viga võib peituda karbussis. Et külm mootor paremini käivituks, vajab ta \"rikast\" küttesegu. Selleks suletakse karpa õhuklapp ja mosseomanikud tallavad 2-3-4 X gaasipedaali, et kiirenduspump \"pissiks\" lisabensiini segukoonusesse. Nüüd käivita. Kui aga kiirenduspumba düüs on ummistunud, siis \"pissimist\" ei toimu. Kontrollimiseks eemalda õhupuhasti kaas, vaata ülalt otse karbussi ja vajuta gaasihoovastikku. Kui pritsib, siis OK, kui ei, siis düüs umbes või kiirenduspumba kolb kinni.
Anna teada, kas nendest näpunäidetest oli kasu!